Του Δημήτρη Διατσίδη
Η είδηση μιλούσε για το θρήνο στην Κρήτη για το θάνατο του 17χρονου Γιάννη σε τροχαίο, όμως το σημαντικό στην είδηση είναι παρακάτω η ανακοίνωση ενός πρατηρίου υγρών καυσίμων της περιοχής στην οποία έγινε το ατύχημα του Γιάννη:ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
«Το πρατήριο υγρών καυσίμων ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΔΟΥΣΑΚΗΣ Κ ΣΙΑ ΟΕ ανακοινώνει ότι λόγω του άδικου χαμού του 16χρονου ΙΩΑΝΝΗ ΧΡΙΣΤΟΥΛΑΚΗ έπειτα από τροχαίο από αύριο (σ.σ σήμερα) 11/12/2024 δεν θα προμηθεύει με καύσιμα κανένα μηχανάκι μικρού ή μεγάλου κυβισμού αν οδηγός ή συνοδηγός δεν φέρει κράνος ασφαλείας… Ευελπιστούμε ότι και τα υπόλοιπα πρατήρια της πόλης μας θα ακολουθήσουν την ενέργεια αυτή που σκοπό έχει όλοι μαζί να προσπαθήσουμε έτσι ώστε να μην ξαναθρηνήσουμε θύματα… Τέλος ευχόμαστε στην οικογένεια του Γιάννη μας ο θεός και η χάρις της Παναγίας μας να τους δίνει υπομονή και δύναμη στην δοκιμασία αυτή…».
Δεν φοράς κράνος; Δεν έχει βενζίνη!, λέει ο κ. Ροδουσάκης και παίρνει αυτή τη σωστή πρωτοβουλία παρά το οικονομικό χάσιμο που θα έχει και παρά το ότι κάποιοι πελάτες του μπορεί να αντιδράσουν ακόμη και ακραία κατηγορώντας τον για άρνηση εξυπηρέτησης. Παίρνει τη σωστή πρωτοβουλία μπροστά σε ένα ανύπαρκτο κράτος που δεν κάνει τίποτε παρά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού από τον Αύγουστο του 2019! Το σχετικό ρεπορτάζ τότε έλεγε: Ένα από τα προβλήματα που απασχολεί σοβαρά τον πρωθυπουργό κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη είναι τα θανατηφόρα ατυχήματα δικυκλιστών λόγω έλλειψης προστατευτικού κράνους. Προκειμένου λοιπόν να σταματήσουμε να θρηνούμε αναβάτες, ο κύριος Μητσοτάκης δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε θεσμοθέτηση φορολογικών κινήτρων που θα κάνουν πιο οικονομική και εύκολη την απόκτηση κράνους.Όπως ο ίδιος δήλωσε: “Δεν πρόκειται να δεχθώ καμία απόκλιση από την υποχρεωτική χρήση κράνους για τα δίκυκλα. Όπως εφαρμόζουμε τον αντικαπνιστικό νόμο, έτσι θα καταστήσουμε και απολύτως σαφές ότι τα κράνη είναι υποχρεωτικά. Δεν πρόκειται να ανεχθούμε άλλο να θρηνούμε θανάτους από κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις από ανθρώπους οι οποίοι δεν φορούν κράνη όταν χρησιμοποιούν τα δίκυκλο τους. Και αυτό θα το πλαισιώσουμε και με ένα πλέγμα φορολογικών κινήτρων, ώστε η απόκτησή τους να γίνει πιο οικονομική.”
Πεντέμισι χρόνια μετά από αυτήν την εξαγγελία και παρά τη δεύτερη θητεία της κυβέρνησης και του ίδιου Πρωθυπουργού, εξακολουθούμε καθημερινά να θρηνούμε αναβάτες που δεν φορούσαν κράνος και μάλιστα τόσο κοντά στη θερινή κατοικία του κ. Μητσοτάκη, όπως στην περίπτωση του Γιάννη, δείχνοντας πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα, ειδικά στην Κρήτη με τον περίφημο ΒΟΑΚ, το δρόμο σκοτώστρα ντόπιων και τουριστών.Έτσι λοιπόν μπορούμε να χαιρετίσουμε την απόφαση του πρατηρίου του κ. Ροδουσάκη και να ζητήσουμε αυτό να το κάνουν όχι μόνο τα υπόλοιπα πρατήρια της πόλης, όπως λέει ο ίδιος, αλλά όλα τα πρατήρια της Ελλάδας. Αφού το κράτος αδυνατεί και για κάποιους άγνωστους λόγους δεν θέλει να προστατέψει τους πολίτες του, ας πάρουμε τις αποφάσεις στα χέρια μας και ας προσπαθήσουμε με τέτοιες ενέργειες να βοηθήσουμε τους “αδιάβαστους” μοτοσυκλετιστές να καταλάβουν ότι η χρήση του κράνους είναι υποχρεωτική, όχι για το γράμμα του νόμου, αλλά για την προστασία του κεφαλιού τους.Είχαμε κάνει και σχετικές προτάσεις από το 2014, όταν ο υπογράφων ήταν μέλος της τότε Εθνικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, αλλά από το 2015 δεν έγινε τίποτε.Από το 2015 λοιπόν οι διαφορετικές κυβερνήσεις μένουν στα λόγια και δεν λύνουν το πρόβλημα, που δεν είναι μόνο η μείωση του ΦΠΑ στα κράνη, αλλά το να φορούν όλοι τα κράνη, όπως γίνεται όχι μόνο σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στις περισσότερες χώρες της Ασίας, όπως πρόσφατα διαπιστώσαμε.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μάλιστα υπάρχει και νομοθετημένο παράδειγμα από το 2018, όταν το Ανώτατο Δικαστήριο της Λαχώρης (LHC) στο Πακιστάν, έδωσε εντολή στα πρατήρια καυσίμων να μην παρέχουν βενζίνη σε αναβάτες μοτοσυκλετών που δεν φορούν κράνος. Το δικαστήριο προειδοποίησε επίσης τα πρατήρια καυσίμων ότι θα κλείσουν εάν παρέχουν βενζίνη σε αυτούς τους μετακινούμενους χωρίς κράνη.Επίσης οι προέτρεψαν τα καταστήματα πωλήσεων μοτοσυκλετών να δώσουν κράνη με κάθε μοτοσυκλέτα που πωλούν. Νωρίτερα, η τροχαία της πρωτεύουσας της επαρχίας είχε περιορίσει την παροχή βενζίνης σε αναβάτες μοτοσυκλετών που δεν φορούν κράνος.
Μπορεί να χρειάζεται η αυστηρή και συνεχής αστυνόμευση και σίγουρα μαζί η συνεχής πληροφόρηση και υπενθύμιση – ειδικά στους νέους οδηγούς – για την ανάγκη του κράνους, όμως τελικά χρειάζεται να παρθεί η απόφαση ότι θα υπάρξει μηδενική ανοχή στην κυκλοφορία αναβατών χωρίς κράνος.Και μέχρι να το αποφασίσει το κράτος – ακόμη και να το κάνει νόμο όπως στο Πακιστάν – , ας μιμηθούν όλοι οι πρατηριούχοι της Ελλάδας και ας κάνουν δύσκολη τη ζωή των μοτοσυκλετιστών που θέλουν να βάλουν βενζίνη και φτάνουν στο πρατήριο χωρίς κράνος. Είναι μια καλή αρχή!ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ