6.4 C
Athens
Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΑυτοκίνητοΟδηγούμε το Jeep Avenger σε συμβατική & υβριδική έκδοση

Οδηγούμε το Jeep Avenger σε συμβατική & υβριδική έκδοση

Date:

Related stories

Βασίλης Χαραλαμπόπουλος: «Γιατί να μην υποστηρίξω δημόσια τον Άρη Σερβετάλη;»

Βασίλης Χαραλαμπόπουλος: «Γιατί να μην υποστηρίξω δημόσια τον Άρη...

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη με Ζελένσκι για τις εξελίξεις στον πόλεμο

Ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι εναπόκειται στην Ουκρανία να αποφασίσει...
spot_imgspot_img

Το Avenger της Jeep (βλέπε Fiat και κατ’ επέκταση Stellantis) είναι το μικρότερο όχημα στα 80 χρόνια της αμερικάνικης εταιρίας με εξαίρεση το διάσημο Willys, το γνωστό σε όλους όχημα που για κάποιους ήταν και ένα από τα μεγάλα ατού των συμμάχων στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Τα χρόνια όμως πέρασαν και οι ισορροπίες ανατράπηκαν με αποτέλεσμα η θρυλική αμερικάνικη συνταγή αυτοκινήτου εκτός δρόμου να περάσει στα χέρια της ιταλικής Fiat, η οποία φρόντισε ιδιαίτερα το «περιτύλιγμα» με αποτέλεσμα να προκύψει το Avener της δοκιμής μας, ένα από τα πιο όμορφα και επιβλητικά B-SUV. Το μοντέλο παρουσιάστηκε αρχικά ως ηλεκτροκίνητο (έχουμε γράψει για αυτό) αποσπώντας θετικά σχόλια ακόμα και από ηλεκτροσκεπτικιστές, ενώ στη συνέχεια η εταιρία προκειμένου να καλύψει μεγάλη γκάμα αγοραστικού κοινού, έριξε στην αγορά δύο ακόμα εκδόσεις.

Μια με «κλασικό» κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων ισχύος 100 ίππων και μια με ήπιο υβριδικό σύστημα
(MHEV) βασισμένη στον ίδιο κινητήρα με ανάλογη απόδοση. Αυτές τις εκδόσεις θα αναλύσουμε στο άρθρο αυτό, καθώς είχαμε την ευκαιρία να τις οδηγήσουμε για πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδους διαδρομή, με αποτελέσματα που ξαφνιάζουν.

Σχεδίαση και ευκολίες που σου «φτιάχνουν τη μέρα»

Πριν όμως προχωρήσουμε στο «ψαχνό» να θυμίσουμε ότι, το μεγάλο ατού του Avenger είναι η εμφάνισή του και το προσεγμένο, λιτό/εργονομικό εσωτερικό, μαζί με το ύψος (201 χλστ) από το έδαφος. Με μήκος 4,084 μ. και μεταξόνιο 2.562 χλστ, το (παρά το τετραγωνισμένο σχήμα του) μα καλή αεροδυναμική (Cd 0.338) αμάξωμα, φιλοξενεί 4 έως 5 άτομα (με περιορισμένο χώρο για τα γόνατα των πίσω), μαζί με 380 λίτρα αποσκευών και άλλα 34 λίτρα συνολικά για χώρους αποθήκευσης
μικροαντικειμένων.

Η εύκολη πρόσβαση των επιβατών, το μεγάλο εσωτερικό ύψος, η καλή θέση οδήγησης και η απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα, μαζί με την σχεδίαση και τον εσωτερικό διάκοσμο, κατατάσσουν το Avenger στα αυτοκίνητα που σου «φτιάχνουν την μέρα». Λίγη προσοχή χρειάζεται στο υπερυψωμένο μαρσπιέ που απειλεί να λερώσει τα παντελόνια των απρόσεκτων στο μπες-
βγες, αλλά μικρό το κακό καθώς το ύψος από το έδαφος επιτρέπει άνετη μετακίνηση εκτός ασφαλτόδρομων. Τα Avenger της δοκιμής μας διέθεταν όλα τα σύγχρονα συστήματα δικτύωσης, καθώς και δυνατότητα αναβάθμισης «over the air» για το λογισμικό τους. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες. σύστημα επιλογής επιφάνειας κίνησης, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ασύρματη φόρτιση κινητού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα JBL, σύστημα πλοήγησης κλπ. Όμως, οφείλουμε να επισημάνουμε την έλλειψη ρεζέρβας και στις δυο εκδόσεις, γεγονός που
εγκυμονεί κινδύνους ειδικά για όσους θελήσουν να εκμεταλλευτούν την δυνατότητα κίνησης του μοντέλου εκτός ασφαλτόδρομων.

Στο ταμπλό εντυπωσιάζουν, τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 10,25’’, όσο και η οθόνη του συστήματος infotainment (επίσης των 10,25’’) που παρέχει την δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης και απεικόνισης ενός smartphone με την χρήση των εφαρμογών Android Auto & Apple Car
play. Χρηστική λεπτομέρεια (στην υβριδική έκδοση) αποτελεί το αναδιπλούμενο κάλυμμα στην βασική θήκη της κεντρικής κονσόλας, ενώ ευχάριστη νότα αποτελούν οι συνθετικοί ήχοι του φλας ή της προειδοποίησης για τη ζώνη ασφαλείας.

Κινητήρας – Μετάδοση

Ο 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο αποδίδει 100 ίππους, ισχύ ίδια με αυτήν του υβριδικού συστήματος (e-Hybrid) που επιτρέπει και μικρομετακινήσεις ηλεκτροκίνητα, όπως τα παραδοσιακά υβριδικά. Στην περίπτωση αυτή ο βενζινοκινητήρας που λειτουργεί σε κύκλο Miller, συνοδεύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 28,5 ίππων, τοποθετημένο αμέσως μετά το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ένας εναλλάκτης- μίζα συνδέεται απευθείας με τον βενζινοκινητήρα και τον βοηθά στιγμιαία στις επιταχύνσεις. Στην περίπτωση της συμβατικής έκδοσης, το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων συνοδεύει τον 3κύλινδρο κινητήρα, ενώ στην υβριδική έκδοση το σύστημα μετάδοσης δεν έχει μοχλό επιλογής, αλλά διακόπτες (D,N,R,Β) στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας που δεν χρειάζονται μακρύ διάστημα εξοικείωσης και ιδιαίτερη προσοχή στο παρκάρισμα. Στην πράξη οι 100 ίπποι και στις δύο περιπτώσεις αποδεικνύονται ικανοί να
κινήσουν αξιοπρεπέστατα τα περίπου 1.200 κιλά βάρους του Avenger.

Μάλιστα οι επιδόσεις του συμβατικού κινητήρα υπερτερούν στην επιτάχυνση 0-100 (10.6’’, αντί 10.9’’ του υβριδικού), γεγονός στο οποίο συντελεί τόσο το μειωμένο βάρος (1.182 έναντι 1.288 κιλών), όσο και το χειροκίνητο κιβώτιο που αποδεικνύεται πιο ζωηρό από το αυτόματο διπλού συμπλέκτη της
υβριδικής έκδοσης. Προφανώς, για τους ίδιους λόγους, η μέση κατανάλωση έχει καλύτερη τιμή στην συμβατική έκδοση (6,3 λτ/100 χλμ), από ότι στην συμβατική (6,8 λτ/100 χλμ) που διαπιστώσαμε στις πολυήμερες δοκιμές μας. Βέβαια, το υβριδικό πλεονεκτεί σε μειωμένους ρύπους CO2 (112 γρ. αντί 125
γρ.) και ως εκ τούτου έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (το συμβατικό πληρώνει 81 €).

Η τελική ταχύτητα και στις δυο περιπτώσεις είναι 184 χλμ/ώρα, ενώ το ρεζερβουάρ των 44 λίτρων καυσίμου εξασφαλίζει πάνω από 650 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Από τη θέση του οδηγού

Το «μπρουτάλ» σχήμα του αμαξώματος, οι τετραγωνισμένοι θόλοι των τροχών, τα περιμετρικά προστατευτικά, το μεγάλο ύψος από το έδαφος, η επιθετική μάσκα και το θρυλικό Jeep στα καπό, παραπέμπουν σε σκληροτράχηλο εκτός δρόμου τετρακίνητο όχημα. Όμως, το Avenger έχει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, χωρίς αυτό να το «δένει» αποκλειστικά με τους ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Αντίθετα, οι off road γωνίες του (είσοδος/ράμπα/διαφυγή: 20/20/35 μοίρες) και
τα πλούσια οδηγικά προφίλ (sport, normal, eco, sad, mud & snow) συν το μηχανισμό κατάβασης (Hill Descent) που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός, επιτρέπουν τις αποδράσεις ακόμα και σε σκληρούς/δύσκολους χωματόδρομους, πάντα με τον περιορισμό της έλλειψης ρεζέρβας. Σε αυτό συνηγορούν και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, αλλά και η ακαμψία του αμαξώματος που δεν κάνει «τσικ» ανεξαρτήτως εδάφους. Η ανάρτηση είναι λιγότερο σφιχτή από αυτήν της ηλεκτρικής έκδοσης, περνά πιο άνετα από τις ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι μαγικό χαλί, κάτι αδύνατο όταν η πίσω ανάρτηση στηρίζεται σε ημιάκαμπτο άξονα. Πάντως, η ποιότητα κύλισης είναι άνω του μέσου όρου, οι κλίσεις δεν ενοχλούν ή τρομάζουν και η οδική συμπεριφορά συμβαδίζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του μοντέλου, είναι σε γενικές γραμμές ουδέτερη και δεν εμφανίζει
απρόβλεπτες αντιδράσεις.

Επίσης, το υβριδικό πλεονεκτεί στην άνεση καθώς φορούσε ελαστικά με πιο ψηλό προφίλ από αυτά της συμβατικής έκδοσης. Πλεονέκτημα δίνουν επίσης στο e-hybrid τα paddles αλλαγής ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, αλλά και η βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) που κάνουν πιο άνετο το προσπέρασμα. Στα περιφερειακά συστήματα, φρένα, τιμόνι και φώτα αποδεικνύονται απολύτως επαρκή για τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες του Avenger που στο σύνολο του εκτός από ευχάριστο, είναι ασφαλές, πολυχρηστικό και
ευκολοοδήγητο. Τέλος, ο 3κύλινδρος κινητήρας σε καμιά περίπτωση δεν θεωρείται «λίγος» για
το μοντέλο, αλλά στο προφίλ eco και ειδικά στο βαρύτερο υβριδικό με το αυτόματο κιβώτιο, γίνεται ράθυμος και χρειάζεται προσοχή στα «κροσαρίσματα».

Διά ταύτα

Η Stellantis, η Fiat, η Jeep (όπως το θέλετε), με το Avenger και τις εκδόσεις του χτύπησε «φλέβα χρυσού» σε μια κατηγορία (B-SUV) που στην εποχή μας θεωρείται «όλα τα λεφτά».

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο, λειτουργικό, ευχάριστο στην οδήγηση, καλά εξοπλισμένο, καλοφτιαγμένο όχημα, που προσφέρεται σε πλήρη γκάμα εκδόσεων. Στο ερώτημα «συμβατικό» ή υβριδικό, η απάντηση δεν είναι εύκολη καθώς τα υπέρ είναι ισάριθμα, με ενδεχόμενο το ατού μεταπώλησης στο υβριδικό. Με διαφορά τιμής στα 2.000 €, η ενδελεχής μελέτη των όσων παρατίθενται παραπάνω μπορεί να σας βοηθήσει στην επιλογή σας.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση- Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Επιδόσεις
  • Σύστημα επιλογής επιφάνειας οδήγησης
  • Εξοπλισμός
  • Αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
    Κατά
  • Μέτριοι χώροι πίσω
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV
Διαστάσεις: 4.084 Χ 1.776 Χ 1.528 χλστ
Μεταξόνιο: 2.562 χλστ
Ύψος από το έδαφος: 201 χλστ
Γωνίες εισόδου/ράμπας/διαφυγής: 20/20/35 μοίρες
Βάρος (με οδηγό): 1.182 ή 1288 (MHEV) κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 / 1.275 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 44 λτ
Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βαλβιδος άμ. ψεκασμού, turbo, 1.199 κ.ε.
Ισχύς: 100 ίπποι / 5.500σαλ
Ροπή: 205 Nm / 2.750σαλ
Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα: 28,5 ίπποι
Ροπή Ηλεκτροκινητήρα: 55 Nm
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 0,43 kwh, 12,1 κιλά
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή Αυτόματο 6 σχέσεων (MHEV)
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
Τροχοί: 215/55/18 ή 215/60/17 (MHEV)
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,5 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10,6΄΄ ή 10.9΄΄ (MHEV)
Τελική ταχύτητα: 184 χλμ/ώρα
Κατανάλωση: 6,3 ή 6,8 (MHEV) λτ/100χλμ

Εκπομπές CO2: 125 ή 112 (MHEV) γρ/χλμ
Τιμή: από 23.990 ή από 25.990 (MHEV) €
Τέλη κυκλοφορίας: 81 ή 0 (MHEV) €

Διαβάστε όλο το άρθρο

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Latest stories

spot_img
Προηγούμενο άρθρο