5.4 C
Athens
Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΑυτοκίνητοΠρώτη γνωριμία με το Hyundai Inster

Πρώτη γνωριμία με το Hyundai Inster

Date:

Related stories

Πρωτεϊνική σπανακόπιτα χωρίς φύλλο – Newsbeast

Μιλάμε, λοιπόν, για το σπανάκι, το πράσινο φυλλώδες αυτό...

Σύλληψη δύο 16χρονων για πορνογραφία ανηλίκων – News.gr

Επεξεργάζονταν φωτογραφίες συμμαθητριών τους με τεχνητή νοημοσύνη Σχηματίστηκε δικογραφία σε...
spot_imgspot_img

Η παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Hyundai Inster στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου, ήρθε σαν συνέχεια μιας στροφής των αυτοκινητοβιομηχανιών σε σχέση με τις κατηγορίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Συγκεκριμένα, ολοένα και περισσότερες μάρκες παρουσιάζουν μικρά αυτοκίνητα (ουσιαστικά πόλης), αντί για τεράστια αμαξώματα άνω των δύο τόνων βάρους που για να κινηθούν απαιτούν πολλαπλάσια ενέργεια από τις περιορισμένης αυτονομίας μπαταρίες.

Στην κατεύθυνση αυτή η Hyundai έφερε στην Ελλάδα το Inster, ένα κατηγορίας Α-SUV 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό που κατασκευάζεται στην Κορέα και ήδη πωλείται στη χώρα μας. Η παρουσίαση του Inster ήρθε σε μια πολύ καλή συγκυρία, καθώς η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επανεκκίνηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με την προσθήκη 11 εκ. ευρώ στο πρόγραμμα.

Μικρό, αεροδυναμικό (Cd:0,309) ψηλό, στενό και με καθαρές γραμμές, μοιάζει πολύ με το Honda e, αλλά και το Suzuki Ignis, αλλά όλα δείχνουν πως είναι έτοιμο να διαγράψει μια δική του ξεχωριστή εμπορική πορεία, καθώς μάλιστα η τιμή εκκίνησης είναι τα 16.973€ (συμπεριλαμβάνεται 2600€ Green Bonus της μάρκας και κρατική επιδότηση), από τα 22.390€ της αρχικής τιμής.

Αυτονομία έως 528 χιλιόμετρα – Τέσσερις εκδόσεις

Το Inster εφοδιάζεται με δύο μπαταρίες που δίνουν ενέργεια στον τοποθετημένο εμπρός ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με την σειρά του κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης. Η μικρή μπαταρία των 42 kWh τροφοδοτεί ηλεκτροκινητήρα ισχύος 97 ίππων και μπορεί να δώσει αυτονομία 327 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος), ενώ η μεγάλη μπαταρία των 49 kWh τροφοδοτεί κινητήρα 115 ίππων με μέγιστη αυτονομία 370 χιλιομέτρων (μικτός κύκλος). Οκ επιδόσεις στο βάρους 1.305 κιλών αμάξωμα είναι 0-100 σε 11.7΄΄ και 10.6΄΄για μικρή και μεγάλη μπαταρία, με την τελική στα 140 και 150 χλμ/ώρα αντίστοιχα. Η φόρτιση του μοντέλου είναι γρήγορη και βολική. Όταν είναι συνδεδεμένο σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC ≥120 kW, το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80% σε περίπου 30 λεπτά, χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης 85,3 kW (μπαταρία 49 kWh). Για τη φόρτιση στο σπίτι, το μικρό ηλεκτρικό είναι εξοπλισμένο με έναν ενσωματωμένο φορτιστή (OBC) 11 kW, που επιτρέπει την απλοποιημένη φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 4 προφίλ οδήγησης (eco, normal, sport & snow), αλλά και δυνατότητα κλιμακωτής ανάκτησης ενέργειας μέσω paddles στο τιμόνι που φτάνουν έως το i-pedal όπου ο οδηγός ουσιαστικά οδηγεί με μόνο το πεντάλ του γκαζιού, καθώς το άφημά του λειτουργεί σαν φρένο.

Το μικρό Κορεάτικο ηλεκτρικό πατά σε ατσάλινες ή αλουμινένιες ζάντες 15 ιντσών, ενώ η έκδοση Cross φορά ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών που όμως χρησιμοποιούν χαμηλού προφίλ ελαστικά (205/45/17), ένα σχήμα οξύμωρο αν το Cross σήμαινε έκδοση εκτός δρόμου, κάτι που όμως δεν συμβαίνει.
Το Inster διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις (style, premium, distinctive & cross) με τις δυο πρώτες να διατίθενται με την μικρή μπαταρία και τις τρεις τελευταίες με την long range των 49 kWh.
Το βασικό μοντέλο διαθέτει προβολείς αλογόνου, φώτα ημέρας LED (DRL), πίσω φώτα τύπου λαμπτήρα και χαλύβδινες ζάντες 15 ιντσών, δυο θύρες ρεύματος (USB & type C).
Με μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών, το Inster προσφέρει εσωτερικούς χώρους επιπέδου i20, γεγονός στο οποίο συντελεί και η τοποθέτηση του επιλογέα κίνησης στην κολώνα του τιμονιού, ενώ ο χώρος αποσκευών μπορεί να χωρέσει από 280 έως 1.059 λίτρα. Σημαντικό για τις μεταφορικές ανάγκες είναι το ότι όλα τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν διπλό κρεβάτι.

Για την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία των επιβατών φροντίζουν δυο ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών, η μια των οποίων αφορά το καντράν και η άλλη το infotainment.

Οδηγώντας στην πόλη

Στο περιθώριο της παρουσίασης οδηγήσαμε το Inster με την μεγάλη μπαταρία και είναι αλήθεια πως – σε πρώτο χρόνο – επηρεαστήκαμε θετικά, τόσο με την ευκολία χρήσης, όσο και με την άνεση της ανάρτησης (Μακ Φέρσον εμπρός – Ημιάκαμπτος άξονας πίσω) και τους προσφερόμενους χώρους.
Η κατευθυντικότητα του τιμονιού, τα αποτελεσματικά φρένα (δίσκοι και στους 4 τροχούς) και η λειτουργικότητα του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, είναι στα δυνατά σημεία του μοντέλου, ενώ η κατανάλωση των 14,7 kWh/100 χιλιόμετρα θεωρείται επαρκέστατη για τις εντός αστικού ιστού μετακινήσεις. Τα υψηλού προφίλ ελαστικά (185/65/15) συντελούν στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά εντοπίσαμε και πάλι την έλλειψη ρεζέρβας παρά το ότι υπάρχει ανάλογος χώρος στο πάτωμα του χώρου αποσκευών. Τέλος, εντυπωσιακή ήταν η μείωση της αυτονομίας (περίπου -12%) όταν θέταμε σε λειτουργία το σύστημα θέρμανσης που αποτελείται από θερμικές αντιστάσεις. Στην περίπτωση αυτή έρχεται η προαιρετική τοποθέτηση (+ 850€) αντλίας θερμότητας που επηρεάζει ελάχιστα την αυτονομία.

Περισσότερα προσεχώς στη δοκιμή διαρκείας και μέχρι τότε να σημειώσουμε πως, οι τιμές γίνονται ιδιαίτερα συμφέρουσες με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», καθώς η ελάχιστη βρίσκεται στα 16.973€ και η μέγιστη (Inster Cross) στα 21.067€. Στην τιμή περιλαμβάνεται εγγύηση 5 ετών για το αυτοκίνητο και 8 ετών για την μπαταρία.

Διαβάστε όλο το άρθρο

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Latest stories

spot_img