Τα αποκαλυπτήρια του σταθμού «Βενιζέλου» του νέου μετρό Θεσσαλονίκης έγιναν το απόγευμα της Παρασκευής (29/11) παρουσία, μεταξύ άλλων, της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στους χώρους όπου εκτίθενται σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες για το δίκτυο του μετρό.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μετά το τέλος της τελετής ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε:
«Ο Σταθμός Βενιζέλου αναδεικνύει όλο τον πολιτιστικό πλούτο της Θεσσαλονίκης. Πιστεύω ότι οι Θεσσαλονικείς αύριο, όταν θα έχουν την ευκαιρία να δουν αυτόν τον σταθμό, θα αναγνωρίσουν αυτή την τεράστια προσπάθεια, που έγινε από όλες τις υπηρεσίες ώστε η πόλη να μπορεί να έχει και αρχαία και μετρό.
Θέλω με την ευκαιρία αυτή, ειδικά σήμερα να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού από την υπουργό προσωπικά μέχρι την τελευταία, τον τελευταίο αρχαιολόγο, που έκαναν πράξη αυτό τον μοναδικό στα παγκόσμια χρονικά έργο της αποκατάστασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων εδώ στον Σταθμό Βενιζέλου και χαίρομαι γιατί βλέπω τη γειτονιά να είναι χαμογελαστή.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ξέρω πόσο πολύ και η γειτονιά και ολόκληρη η πόλη ταλαιπωρήθηκε από την ιστορία του μετρό, σήμερα όμως κοιτάμε μπροστά και από αύριο το μοναδικό αυτό τεχνικό έργο παραδίδεται στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, ένα έργο, που είμαι σίγουρος ότι θα αλλάξει όλη την όψη της πόλης».
Η αρχαιολογική έρευνα έχει φέρει στο φως τον ρωμαϊκό και ελληνιστικό δρόμο Decumanus maximus ή αλλιώς τη βυζαντινή Μέση Οδό αλλά και ένα τμήμα του αστικού ιστού της ύστερης αρχαιότητας. Ο Πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στον Σταθμό Βενιζέλου και θα δει από κοντά τις καινοτόμες λύσεις που βρέθηκαν και αξιοποιήθηκαν σε έκταση 1.260 τ.μ.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το έργο της κατασκευής του σταθμού διήρκησε αρκετό διάστημα όπου οι αρχαιότητες αποσπάστηκαν και επανατιποθετήθηκαν. Οι προθήκες με τα αρχαία βρίσκονται σε κοινή θέα μεταξύ του μείον 1 και του μείον 2 ορόφων υπενθυμίζοντας τη διαχρονικότητα της Θεσσαλονίκης μέσα από την οδό Decumanus Maximus η οποία ήταν ο εμπορικός δρόμος της πόλης. Κατά την άφιξη του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας σε δηλώσεις τους τόνισε ότι η πόλη με τη λειτουργία του μετρό αποκτά αυτοπεποίθηση.
«Οι στιγμές είναι σημαντικές για τη Θεσσαλονίκη και σημαντικές για τους πολίτες της βορείου Ελλάδος. Κάτι που όφειλε η ελληνική Πολιτεία να παράδοσης εδώ και πολλά χρόνια το έργο. Παραδίδει αύριο τους 13 σταθμούς όπως είχαμε δεσμευτεί, σε πλήρη λειτουργία. Πολύ σύντομα, σε λιγότερο από ένα έτος, θα έχουμε και την επέκταση στην Καλαμάρια με πέντε ακόμη σταθμούς. Από αύριο οι πολίτες θα μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια σε 17 λεπτά από τη μία πλευρά της πόλης μέχρι την άλλη. Η πόλη αποκτά αυτοπεποίθηση. Αυτό το γεγονός, μαζί με την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, μαζί με τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, είναι στοιχεία που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Αφήνουμε στην άκρη το παρελθόν. Τα λάθη, τα σφάλματα. Όταν βρεθεί και η αναγκαία χρηματοδότηση για την επέκταση στα δυτικά, θα κάνουμε και τις απαραίτητες ανακοινώσεις» δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε στη μοναδική ομορφιά του σταθμού λόγω του τρόπου ανάδειξης των αρχαιοτήτων. Μάλιστα, στο πέτο του φορούσε μία κονκάρδα με τη φράση “Ρώτησέ με” την οποία θα φορούν αύριο υπάλληλοι στο μετρό για να βοηθούν τους πολίτες που θα το χρησιμοποιήσουν.
«Είναι μία μεγάλη ημέρα, γιατί θα δούμε έναν σταθμό μοναδικό στον κόσμο και δεν είμαι μόνο εγώ αυτός που το λέει. Ξέρετε ότι όλοι οι σταθμοί είναι πολύβουοι. Ο κόσμος σπρώχνεται. Εδώ όμως, όταν θα έρχεται κάποιος, θα είναι για να ηρεμήσει. Στον σταθμό της Βενιζέλου κάθεσαι και απολαμβάνεις την ηρεμία που αποπνέει η ιστορία αυτής της πόλης και ασφάλεια στο Μετρό από πλευράς αστυνομίας θα υπάρχει.
Όσο για το έργο, αυτό είναι απολύτως ασφαλές και πριν από λίγο η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπέγραψε και την άδεια λειτουργίας του Μετρό. Από αύριο ο κόσμος θα πρέπει να πληροφορείται σχετικά με τα του Μετρό. Όλοι όσοι δουλεύουν στο Μετρό θα φορούν αυτήν την κονκάρδα και θα μπορεί ο καθένας να ρωτήσει και να πάρει την πληροφορία που του είναι απολύτως απαραίτητη για να μπορέσει να εμπιστευτεί το έργο», τόνισε.
Δείτε το βίντεο της ξενάγησης:
Να σημειωθεί ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα εγκαινιαστεί αύριο (30/11) στις 12:00 από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και περίπου δύο ώρες μετά θα δοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό.
Θεσσαλονίκη: Το Σάββατο το πρώτο δρομολόγιο του Μετρό – Όλες οι λεπτομέρειες για τη λειτουργία του
Η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται να λειτουργήσει από αύριο, 30 Νοεμβρίου του 2024. Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.
Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ένα χρόνο θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες ημερησίως.
Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό θα είναι αρχικά 3,5 λεπτά και σταδιακά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. Οι συρμοί είναι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά κατά 92% και σε κάθε έναν από αυτούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).
Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 οχήματα λιγότερα, επιφέροντας μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.
Το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 0,60 ευρώ, ενώ ειδικές κατηγορίες πολιτών, όπως αυτοί με κινητικά προβλήματα, θα μετακινούνται δωρεάν.
Το κέντρο ελέγχου είναι ένα από τα πιο σύγχρονα παγκοσμίως, επεσήμανε απευθυνόμενος στο επιβατικό κοινό ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας Thema, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του μετρό, προσθέτοντας με έμφαση ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα χωρίς οδηγό με το οποίο θα λειτουργούν οι συρμοί είναι απόλυτα ασφαλές.
Με τη λήξη των δρομολογίων, οι υπερσύγχρονοι συρμοί θα καθαρίζονται, τα τρένα θα περνούν μέσα από το πλυντήριο που είναι εξοπλισμένο με τις κατάλληλες βούρτσες, ώστε να πλένονται και μετά να καθαρίζονται στο εσωτερικό από ειδικά συνεργεία».
Όσον αφορά στις τέσσερις καινοτομίες του μετρό της Θεσσαλονίκης αυτές είναι:
Αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης χωρίς οδηγό,
Πόρτες ασφαλείας δεξιά και αριστερά στην αποβάθρα,
Δύο ξεχωριστές σήραγγες μονές και μια τρίτη γραμμή που απομονώνει το ρεύμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο εντός των συρμών, όσο και στους σταθμούς, δεν υπάρχει κανέναν τυφλό σημείο, όλα και όλοι παρακολουθούνται από το κέντρο ελέγχου.
Ο σταθμός Πανεπιστημίου είναι ο πιο βαθύς όλων, στα 37-40 μέτρα, και ο μοναδικός με τρεις εξόδους και εισόδους, ενώ ο στον σταθμό της Αγίας Σοφίας στις δύο εισόδους έχουν αποτυπωθεί τα επίπεδα που έχει κτιστεί και κατοικηθεί η Θεσσαλονίκη από την ίδρυσή της στην αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Θεσσαλονίκη: Αλλάζουν όλα με τη λειτουργία του Μετρό – Αναλυτικά νέες γραμμές λεωφορείων, στάσεις και δρομολόγια
Αλλάζει τελείως ο συγκοινωνιακός χάρτης της «Νύμφης του Θερμαϊκού» το Μετρό, με τα εγκαίνιά του να λαμβάνουν χώρα αύριο, Σάββατο (30/11).
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, έχοντας ως προτεραιότητα τη διασύνδεση των αστικών και περιαστικών λεωφορειακών γραμμών με τη βασική γραμμή του Μετρό και την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών σε στάσεις αστικής συγκοινωνίας σε σταθμούς του Μετρό, δημοσιεύσει έναν πλήρη οδηγό για τους κατοίκους της συμπρωτεύουσας για τις αλλαγές στα δρομολόγια.
Ο ΟΣΕΘ, σχεδίασε τον Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη της Θεσσαλονίκης και έλαβε απόφαση για την ίδρυση τριών νέων λεωφορειακών γραμμών και την τροποποίηση άλλων δέκα, δημιουργώντας νέες διαδρομές για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.
Η εφαρμογή ξεκινά από την 1η Δεκεμβρίου.
Πρόκειται για την πρώτη φάση αναδιάρθρωσης του δικτύου των Λεωφορειακών Γραμμών – Α’ Φάση Τροποποιήσεων – Ίδρυση Νέων Λεωφορειακών Γραμμών Χ2, 44, 79Χ και την τροποποίηση δέκα υφιστάμενων (Νο 10, 11, 17, 20, 21, 35, 36, 57, 58) καθώς και την ένταξη νέων ή υφιστάμενων στάσεων στις λεωφορειακές γραμμές.
Οι νέες λεωφορειακές γραμμές
Νο Χ2 «Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο Μακεδονία» (δρομολόγιο)
Δρομολόγιο Μετάβασης: Τ.Σ. Χαριλάου, αριστερά Παπαναστασίου, Υψηλάντου, αριστερά παράπλευρη Ε.Ο. Μουδανίων, αριστερά Μιχ. Ψελλού έως τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας, διαδρομή εντός του Σ.Μ. Νέας Ελβετίας, Μιχ. Ψελλού, αριστερά παράπλευρη Ε.Ο. Μουδανίων, Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, δεξιά Ε.Ο. Αεροδρομίου, Τ.Σ. Αναχωρήσεων Αεροδρομίου.
Δρομολόγιο Επιστροφής: Από Τ.Σ. Αναχωρήσεων Αεροδρομίου, σε Τ.Σ. Αφίξεων Αεροδρομίου, Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Αεροδρομίου, έξοδος προς Ε.Ο. Μουδανίων με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, έξοδος προς Κανελοπούλου/Μιχ. Ψελλού, δεξιά Μιχ. Ψελλού έως τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας, διαδρομή εντός του Σ.Μ.
Νέας Ελβετίας, δεξιά παράπλευρη έξοδος προς Κ. Καραμανλή στο ρεύμα προς Βούλγαρη, δεξιά Βούλγαρη, δεξιά Αλ. Παπαναστασίου, Τ.Σ. Χαριλάου.
Στάσεις:
Στη μετάβαση της γραμμής εντάσσονται οι στάσεις Σ.M. Ν. Ελβετίας, Αστυνομία, Αεροδρόμιο Μακεδονία Αναχωρήσεις
Στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις Αεροδρόμιο Μακεδονία Αφίξεις, Αστυνομία, Σ.M. Ν. Ελβετίας, Βούλγαρη, Τ.Σ. Χαριλάου
Νο 44 «Ιστορικό Κέντρο»
Κυκλική Διαδρομή: Πλατεία Ελευθερίας, Μητροπόλεως, Παύλου Μελά, Νικολάου Γερμανού, Αγγελάκη, Εγνατία, αριστερά Δωδεκανήσου, Σαλαμίνος, Κουντουριώτη, Λεωφ. Νίκης, Βενιζέλου, Τσιμισκή, Ίωνος Δραγούμη, Πλατεία Ελευθερίας.
Στη διαδρομή εντάσσονται οι εξής στάσεις για μετάβαση και επιστροφή
Τ.Σ. Πλατεία Ελευθερίας Πλατεία Αριστοτέλους Μητρόπολη Διαγώνιος Λευκός Πύργος Εταιρία Μακεδονικών Σπουδών Αγγελάκη Καμάρα Ιασωνίδου Αγίας Σοφίας Πλατεία Αριστοτέλους Αλκαζάρ Αντιγονιδών Φράγκων Λιμάνι Τ.Σ. Πλατεία Ελευθερίας.
Νο 79Χ «Νέα Ελβετία – Α.Σ. ΙΚΕΑ»
Δρομολόγιο ΜετάβασηςΤ.Σ. Νέας Ελβετίας-Μιχαήλ Ψελλού – αριστερά παράπλευρη οδός Θεσσαλονίκης-Ν.Μουδανίων- Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανίων -δεξιά Α/Κ Θέρμης – Ε.Ο. Θεσ/νικης-Πολυγύρου – δεξιά Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής-Α.Σ.ΙΚΕΑ
Δρομολόγιο ΕπιστροφήςΑ.Σ.ΙΚΕΑ-Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής- -αριστερά Ε.Ο. Θεσ/νικης-Πολυγύρου-αριστερά Α/Κ Θέρμης-δεξιά Α/Δ Θεσσαλονίκης-Ν.Μουδανίων-παράπλευρη Α/Δ Θεσσαλονίκης-Ν.Μουδανίων -Μ. Ψελλού-Τ.Σ. Νέας Ελβετίας
Στάσεις δρομολόγιο μετάβασηςΣ.M. Νέας Ελβετίας. Κέντρο Υγείας Βελλίδειο Αγρόκτημα Γεωργική Σχολή Πολύφωτα Α.Σ. ΙΚΕΑ
Στάσεις δρομολόγιο επιστροφής Α.Σ.ΙΚΕΑ Πολύφωτα Γεωργική Σχολή Αγρόκτημα Βελλίδειο –Κέντρο Υγείας Σ.M. Νέας Ελβετίας
Τροποποίηση υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών
Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σταθμός»
Δρομολόγιο Μετάβασης: Τροποποιείται η διαδρομή μετάβασης έως και τη συμβολή Λεωφ. Στρατού με Αγγελάκη, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Αναγεννήσεως, αριστερά Μοναστηρίου και κατάληξη στον Ν.Σ. Σταθμό.
Δρομολόγιο Επιστροφής: Διατηρείται η υφιστάμενη διαδρομή ΕπιστροφήςΣτάσεις ΧΑΝΘ, Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Διαγώνιος, Αγίας Σοφίας, Πλατεία Αριστοτέλους, Πλατεία Εμπορίου, Διοικητικά Δικαστήρια, ΙΚΑ, Αναγεννήσεως.
Νο 11 «Πυλαία- Πανεπιστήμιο»
Δρομολόγιο ΜετάβασηςΥφιστάμενη διαδρομή No 11B έως και Αγγελάκη – συμβολή με Εγνατία.
Δρομολόγιο Επιστροφήςαπό Αγγελάκη, δεξιά Εγνατία, δεξιά Γ’ Σεπτεμβρίου, Λεωφ. Στρατού υφιστάμενη διαδρομή No 11B(καταργείται το υφιστάμενο τμήμα Ν.Σ. Σταθμός, Εγνατία, Εθνικής Αμύνης, Νικολάου Γερμανού, Λεωφ. Στρατού έως τη συμβολή με Γ’ Σεπτεμβρίου).
Οι στάσεις της μετάβασης μένουν ως έχουν μέχρι Αγγελάκη και καταργούνται όλες μέχρι τον ΝΣΣ
Στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις Τ.Σ. Σιντριβάνι, ΑΧΕΠΑ, Αγία Φωτεινή-Πανεπιστήμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Νο 11Β «Πυλαία – Πανεπιστήμιο Μέσω Ξενώνα Θεαγενείου»
Οι στάσεις μένουν ως έχουν μέχρι Αγγελάκη στη μετάβαση, ενώ στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις Τ.Σ. Σιντριβάνι, ΑΧΕΠΑ, Αγία Φωτεινή-Πανεπιστήμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Νο 11Μ «Πυλαία – Ξενώνας Θεαγενείου – Πανεπιστήμιο»
Το δρομολόγιο διέρχεται από τον ξενώνα Θεαγενείου με την ένταξη των εξής στάσεων στη μετάβαση: Τ.Σ. Πυλαίας, 1o Γυμνάσιο Πυλαίας, Ξενώνας Θεαγενείου, Περδίκα, Πλατεία, ΠαλιόΤέρμα Πυλαίας, Στρέψα, Ολύμπου, Εκκλησία, Γερανίου, Γέφυρα, Παπανακλή, Φόρος, Αγία ΚυριακήΓυμνάσιο, Νικάνορος, Μυστακίδη, Αγίου Νικολάου, Δουκάκη, Μπότσαρη, Ο.Τ.Ε., ΚλεάνθουςΙπποκράτειο, Ευκλείδης Αγία Τριάδα-Θεαγένειο, Ευζώνων-Γαλλικό Ινστιτούτο, Στρατηγείο-ΜουσείοΒυζ.Πολιτισμού, Μουσεία Αγγελάκη.
Στάσεις επιστροφής Τ.Σ. Σιντριβάνι, ΑΧΕΠΑ, Αγία Φωτεινή-Πανεπιστήμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, Στρατηγείο-Μουσείο Βυζ. Πολιτισμού, Ευζώνων-Γαλλικό Ινστιτούτο, Αγία Τριάδα-Θεαγένειο, Ευκλείδης, Ιπποκράτειο, Κλεάνθους, Ο.Τ.Ε., Μπότσαρη, Δουκάκη, Αγίου Νικολάου, Μυστακίδη, Γυμνάσιο, Αγία Κυριακή, Φόρος, Παπανακλή, Γέφυρα, Γερανίου, Εκκλησία, Στρέψα, Πλατεία Παλιό Τέρμα Πυλαίας, Περδίκα, ΤΣ Πυλαίας.
Νο 11Ε: Πυλαία – Πανεπιστήμιο – Ξενώνας Θεαγενείου όπως το 11 στη μετάβαση και όπως το 11Β στην επιστροφή .
Νο 17 «Τριανδρία-Αγίας Σοφίας»
Δρομολόγιο ΜετάβασηςΥφιστάμενη διαδρομή έως Εθνικής Αμύνης συμβολή με Εγνατία, Εθνικής Αμύνης, δεξιά Αλεξ. Σβώλου, Κεραμοπούλου, δεξιά Αγίας Σοφίας.
Δρομολόγιο ΕπιστροφήςΑπό Αγίας Σοφίας, δεξιά Εγνατία, υφιστάμενη διαδρομή.
ΣτάσειςΣτη μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις Ιπποδρομίου, Έσπερος και Αγίας Σοφίας.
Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού»
Δρομολόγιο ΜετάβασηςΥφιστάμενη Διαδρομή, δεξιά Ίωνος Δραγούμη, αριστερά Ερμού.
Δρομολόγιο ΕπιστροφήςΑπό Ερμού, αριστερά Βενιζέλου, Εγνατία, υφιστάμενη διαδρομή.
ΣτάσειςΣτην μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις Ερμού και Ίωνος Δραγούμη
Νο 21 «Εύοσμος- Ερμού»Δρομολόγιο ΜετάβασηςΥφιστάμενη Διαδρομή, δεξιά Ίωνος Δραγούμη, αριστερά Ερμού.
Δρομολόγιο ΕπιστροφήςΑπό Ερμού, αριστερά Βενιζέλου, Εγνατία, υφιστάμενη διαδρομή.
Στάσεις
Στη μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις Ερμού και Ίωνος Δραγούμη
Επαναλειτουργεί η στάση «Τ.Σ. ΕΡΜΟΥ» και εντάσσεται στο πρόγραμμα λειτουργίας των λεωφορειακών γραμμών Νο 20 και Νο 21.
Νο 35 «Ν.Σ. Σταθμός – Μετέωρα»
Δρομολόγιο ΜετάβασηςΝ.Σ. Σταθμός, Μοναστηρίου, οδός Λαγκαδά υφιστάμενη διαδρομή προς Μετέωρα
Δρομολόγιο ΕπιστροφήςΥφιστάμενη διαδρομή έως οδό Λαγκαδά με Μοναστηρίου, δεξιά Μοναστηρίου, Ν.Σ. Σταθμός.
ΣτάσειςΣτην μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Ζωγράφου
Στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις Πλατεία Δημοκρατίας, Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας»
Υφιστάμενη Διαδρομή μέχρι τη συμβολή των οδών Κανελλοπούλου με Ψελλού, δεξιόστροφος ελιγμός στην οδό Ψελλού, διέλευση από τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Νέας Ελβετίας, υφιστάμενη διαδρομή λεωφορειακής γραμμής.
Στάσεις
Στην μετάβαση και την επιστροφή εντάσσεται η στάση Σ.M. Νέας Ελβετίας
Χάρτης 10: Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» [Πηγή: Googleearth]
Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-ΝΣΣ»
Δρομολόγιο ΜετάβασηςΥφιστάμενη διαδρομή έως Λαγκαδά με Μοναστηρίου, δεξιά Μοναστηρίου, Αγίων Πάντων, Ν.Σ. Σταθμός (Μαργαροπούλου).
Δρομολόγιο ΕπιστροφήςΝ.Σ. Σταθμός – Μαργαροπούλου, Μιχαήλ Καλού, Μοναστηρίου, οδός Λαγκαδά υφιστάμενη διαδρομή
Στάσεις
Στην μετάβαση εντάσσονται οι στάσεις Πλατεία Δημοκρατίας Νέος Σιδηροδρομικός ΣταθμόςΑγίων Πάντων
Στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις Μιχαήλ Καλού και Ζωγράφου
Νο 58Α «Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανεπιστήμιο»
Δρομολόγιο ΜετάβασηςΥφιστάμενη διαδρομή έως τη συμβολή Λεωφ. Στρατού με Αγγελάκη, Αγγελάκη – συμβολή με Εγνατία.
Δρομολόγιο Επιστροφήςαπό Αγγελάκη, δεξιά Εγνατία, Κων. Καραμανλή υφιστάμενη διαδρομή.
Στάσεις
Στην μετάβαση εντάσσεται η στάση Αγγελάκη και στην επιστροφή η στάση Τ.Σ. Σιντριβάνι
Νο 58Β «Διασταύρωση Χορτιάτη – Νέα Ελβετία»
Δρομολόγιο Μετάβασης
Υφιστάμενη διαδρομή έως τη συμβολή των οδών Νικ. Πλαστήρα με Παπαναστασίου, αριστερά Παπαναστασίου, Βούλγαρη, Μουδανίων, δεξιά παράπλευρη Μουδανίων, αριστερά Μιχ. Ψελλού έως τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας, διέλευση από τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετία.
Δρομολόγιο ΕπιστροφήςΣταθμός Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας, Μιχ. Ψελλού, δεξιά παράπλευρη έξοδος προς Ε.Ο. Μουδανίων, ρεύμα προς Βούλγαρη, δεξιά Βούλγαρη, αριστερά Αλ. Παπαναστασίου, δεξιά Πλαστήρα, υφιστάμενη διαδρομή.
Στάσεις
Στην μετάβαση εντάσσονται οι εξής στάσεις Γήπεδο Άρη Βούλγαρη Σ.M. Ν.Ελβετίας.
Στην επιστροφή εντάσσονται οι στάσεις Σ.M. Ν.Ελβετίας. Βούλγαρη Παλιό Τέρμα Βούλγαρη Γήπεδο Άρη.