Δεν θα πήγαινα με κανέναν ούτε για ρόλο ούτε… για δάνειο

0
129



Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 24 Ιουνίου 2022, 13:47

Συνέντευξη στη Σπυριδωνία Κρανιώτη

Η Μαίρη Ραζή άμα τη εμφανίσει κερδίζει τις εντυπώσεις. Χαριτωμένη, με φλογερό ταπεραμέντο, ταλαντούχα, μια αληθινή θεατρίνα που δικαιολογημένα τα τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα θεατρόφιλο κοινό που την ακολουθεί πιστά και παρακολουθεί ανελλιπώς τις παραστάσεις της στο Θέατρο Πρόβα.

Με αφορμή την έναρξη της καλοκαιρινής της περιοδείας για την παράσταση «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού», παραχώρησε μια απολαυστική συνέντευξη στο zougla.gr, στην οποία μίλησε για το θέατρο, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη -ο οποίος ήταν γείτονάς της-, το ελληνικό #ΜeΤoo και τους νέους ηθοποιούς.

Η ίδια περιγράφει τον εαυτό της ως πολύ αισιόδοξη, δυναμική και με μεγάλη βούληση. «Δεν δίνω σημασία στα εμπόδια παρόλο που υπάρχουν, δεν θέλω να με παίρνουν από κάτω» αναφέρει.

«Για να έχουμε 38 χρόνια πορεία, σημαίνει ότι έχουμε το κοινό μας, που είναι πιστό και μας ακολουθεί σε ό,τι κάνουμε. Έχουμε ανεβάσει 90 έργα με τον Σωτήρη τον Τσόγκα, τα 45 είναι ελληνικά και τα άλλα 45 είναι κλασικού, σύγχρονου, ξένου ρεπερτορίου» λέει στο zougla.gr η Μαίρη Ραζή με αφορμή την καλοκαιρινή μικρή περιοδεία της για το έργο «Τέσσερα πόδια του τραπεζιού», του Ιάκωβου Καμπανέλλη, η οποία ξεκινά την Κυριακή 26 Ιουνίου από τον Δήμο Γαλατσίου στο Άλσος Βεΐκου. Επίσης, θα ακολουθήσει από την Τρίτη 28 Ιουνίου μια σειρά από 10 παραστάσεις στο Παλιό Πανεπιστήμιο στην Πλάκα.

«Θεωρώ ότι είναι το σημαντικότερο έργο του Καμπανέλλη, και τιμώντας τα 100 χρόνια από τη γέννησή του αποφασίσαμε να ανεβάσουμε έναν Ιάκωβο Καμπανέλλη. Ο ίδιος, ενώ ήταν τόσο σπουδαίος συγγραφέας, ήταν ένας απλός, καθημερινός, γλυκός και πολύ όμορφος άνθρωπος… Είναι μια καυστική επίκαιρη σάτιρα, σαν μην έχει περάσει ούτε μισή μέρα από τη στιγμή που γράφτηκε, και είναι η ιστορία της οικογένειας μάλλον του Κονιάκ Μεταξά. Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού χωρίς την τάβλα που είναι ο μπαμπάς δεν υπάρχουν…».

Αναφορικά με το ελληνικό #ΜeΤoo και τις καταγγελίες που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, η αξιόλογη ηθοποιός είπε: «Εγώ χαίρομαι που βγήκανε και τα είπανε. Καλά κάνανε, αλλά νομίζω ότι είναι κάτι που θα ξεφουσκώσει. Και αν ο ίδιος ο εργαζόμενος σαν προσωπικότητα, σαν αντίληψη, σαν στάση ζωής, δεν ξέρει να υπερασπιστεί τον εαυτό του, κανένα #ΜeΤoo δεν πρόκειται να τον βοηθήσει. Την πραγματικότητα την αλλάζουμε εμείς με τις δράσεις μας και όντας ενεργοί πολίτες και όχι με το να υποχωρούμε και να συμβιβαζόμαστε για ένα κομμάτι ψωμί. Πρέπει ο καθένας μας να είναι αξιοπρεπής να ανταμείβεται σύμφωνα με τη δουλειά του και να έχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό του… Οι ηθοποιοί έχουν και άλλα μεγαλύτερα προβλήματα -εργασιακά, συλλογικές συμβάσεις, διεκδικήσεις- που δεν βλέπω να τα θίγουμε».

«Αν οι κατηγορούμενοι είναι ένοχοι και αποδειχτούν οι κατηγορίες, φυσικά και πρέπει να τιμωρηθούν. Πάντως, εμένα μου φαίνεται πολύ αστείο να έχω μια θέση και να προσπαθήσω να το εκμεταλλευτώ για να κάνω το κέφι μου το σεξουαλικό. Το θεωρώ αναξιοπρεπές. Εγώ με έναν άντρα που θα μου έλεγε “θα έρθεις μαζί μου και θα σου δώσω δάνειο λέμε από την τράπεζα ή θα σου δώσω έναν ρόλο” ποτέ δεν θα μπορούσα να πάω μαζί του και ας μην έπαιρνα ούτε ρόλο ούτε δάνειο» εξομολογείται.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Μαίρη Ραζή, παράλληλα με την επιτυχημένη πορεία της στο θέατρο και στην τηλεόραση, έχει δημιουργήσει και τη Δραματική Σχολή Πρόβα, προσφέροντας εδώ και 22 χρόνια μια άρτια καλλιτεχνική εκπαίδευση στους υποψήφιους νέους ηθοποιούς.

«Τα παιδιά από τη μια θεωρούν ότι ο χώρος του θεάτρου είναι κάτι πολύ εύκολο, ενώ από την άλλη απειλούνται ότι θα μείνουν χωρίς δουλειά. Και εγώ λέω, στα παιδιά που ονειρεύονται να γίνουν ηθοποιοί να μην τους τσαλαπατάμε το όνειρο, ας σπουδάσουν, ας μπούνε στον χώρο, ας δοκιμάσουνε τις δυνατότητές τους, και αν το παλέψουνε όπως σε όλες τις δουλειές, θα βρούνε δουλειά και θα τα καταφέρουν».

Δείτε το βίντεο της συνέντευξης:

 

Δείτε επίσης: «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή