Η «έξυπνη» αεροδυναμική της Zero με τη βοήθεια της F1

0
27


του Νεκτάριου Διατσίδη
 ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Είναι σίγουρα ένα βήμα μπροστά η Zero, αλλά το αγοραστικό κοινό αμφισβητεί την κατεύθυνση προς τις πιο σπορ ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, μιας και το βάρος με την μικρή αυτονομία δεν φαίνεται να κερδίζει έδαφος. Δεν χρειάζεται απάντηση στο ερώτημα αν στο μέλλον υπάρχει το ενδιαφέρον για τις σπορ ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, καθώς τα στοιχεία των πωλήσεων και η γενική ατμόσφαιρα της κοινότητας των μοτοσυκλετιστών έχουν απαντήσει σε αυτό.
Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα κυκλοφορήσουν περισσότερο όταν οι κατασκευαστές καταφέρουν να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα κόστους, αυτονομίας και βάρους. Η Zero Motorcycles αναπτύσσει με όχι τόσο παραδοσιακό τρόπο την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων και δεν περιμένει την αργή ανάπτυξη των μπαταριών μέχρι να είναι ελαφριές και φθηνές. Έτσι η Zero συνεργάστηκε με την White Motorcycle Concepts (WMC), η οποία είναι η εταιρεία πίσω από το πρόγραμμα παγκοσμίου ρεκόρ ταχύτητας Βρετανικής ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας, για να ενσωματώσει τον πατενταρισμένο «έξυπνο αεροδυναμικό αγωγό της WMC» σε ένα επανασχεδιασμένο πρωτότυπο μοντέλο, την Zero SR/S.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα RideApart που έχει βρει ορισμένα στοιχεία που να υποδεικνύουν ακριβώς πώς ο αγωγός θα βελτίωνε τα στοιχεία απόδοσης της SR/S, γνωρίζουμε ότι θα είχε ως αποτέλεσμα μια μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης κατά 10%. Οι ομάδες των μηχανικών της WMC χρησιμοποίησαν διαδικασίες που έμαθαν κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στην Formula 1, για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη αυτής της ιδέας και στην απόδειξη της λειτουργίας της.
Όμως, όπως και στην F1, τα οφέλη των αεραγωγών δεν ισχύουν μέχρι να φτάσει η μοτοσυκλέτα σε υψηλότερες ταχύτητες. Η αεροδυναμική δουλεύει, ειδικά στο MotoGP, σε υψηλές ταχύτητες αλλά και σε ανοιχτές στροφές όπου βελτιώνουν τους χρόνους γύρων, αν και αυτό το πλεονέκτημα απόδοσης δεν μεταφράζεται πάντα σε μεγάλη διαφορά στις μοτοσυκλέτες παραγωγής.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
«Ο έξυπνος αεραγωγός μας, ενισχύει την αεροδυναμική απόδοση, επηρεάζοντας θετικά την κατανάλωση ενέργειας, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες», δήλωσε ο Robert White, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της White Motorcycle Concepts.
Με αυτόν τον αεραγωγό επιτυγχάνεται μια μείωση 10% στην οπισθέλκουσα, αλλά αυτό ισχύει πλήρως μόνο σε υψηλότερες ταχύτητες. Η βελτιωμένη απόδοση σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου είναι ένας βασικός τομέας στον οποίο πρέπει να εστιάσει ο κόσμος της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας, καθώς μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα δέχεται τόσο μεγάλη αντίσταση σε υψηλότερες ταχύτητες που καθιστά τη χρήση της αβάσιμη για πολλούς αναβάτες όσον αφορά την αυτονομία.

Αλλά πόση απτή βελτίωση θα κάνει αυτή η τεχνολογία στην γκάμα των SR/S μένει να φανεί. Είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, σίγουρα, αλλά όχι κάτι που θα λύσει όλα τα προβλήματα. Και γι’ αυτό σύμφωνα με το δελτίο τύπου της Zero το κέρδος αεροδυναμικής απόδοσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επέκταση της αυτονομίας ή για χαμηλότερο κόστος, μειώνοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη μπαταρία, η οποία με τη σειρά της μειώνει το βάρος, τον χρόνο φόρτισης και τα συνολικά έξοδα της μπαταρίας.

Από κάθε άποψη, φαίνεται ότι αυτό το έξυπνο σύστημα αεραγωγών θα έκανε τη μοτοσυκλέτα οριακά πιο αποτελεσματική, που σημαίνει ότι η Zero θα χρησιμοποιήσει μικρότερη μπαταρία, οπότε η εξοικονόμηση πόρων για τον πελάτη θα ήταν επίσης οριακή. Αυτό όμως που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι οι Κατασκευαστές και τα Ερευνητικά τμήματα κάνουν ότι μπορούν και με πολύ εφευρετικότητα. Έτσι φτάνουν στο σημείο να δώσουν περισσότερα στον πελάτη με χαμηλότερη τιμή και όχι υψηλότερη.
Η Zero γνωρίζει ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην υιοθέτηση της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας έγκειται στην πρόοδο της τεχνολογίας των μπαταριών, έτσι ώστε η τιμή και η αυτονομία να μην είναι το πρόβλημα. Κάνοντας όμως αυτά τα γρήγορα βήματα χωρίς να περιμένει την εξέλιξη των μπαταριών, μας εντυπωσιάζει ευχάριστα.

Πηγή