Η έναρξη λειτουργίας της Ελληνικής Λέσχης Παροχής Υπηρεσιών Αυτοκινήτου και Τουρισμού ΑΕ (HATSE), έγινε πρόσφατα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου με συμμετοχή κυβερνητικών στελεχών, εκπροσώπων και παραγόντων πολλών φορέων από το χώρο του αυτοκινήτου, του τουρισμού και της οδικής ασφάλειας.
Η εταιρία αυτή, είναι ο επίσημος φορέας με αναγνώριση από την FIA, για την εκπροσώπηση της τελευταίας στην Ελλάδα και θεματοφύλακας της Διεθνούς Οδικής Σύμβασης της Βιέννης, που συνυπογράφει και η χώρα μας. Με άλλα λόγια αντικαθιστά στον τομέα της κινητικότητας την πασίγνωστη ΕΛΠΑ που πτώχευσε την προηγούμενη δεκαετία. Έτσι, πλέον η HATSE είναι ο φορέας που συσπειρώνει και εκπροσωπεί όλες τις δραστηριότητες της αυτοκίνησης, των μεταφορών και του τουρισμού στην Ελλάδα, ενώ ήδη έχει ανοίξει ανα την χώρα εννέα γραφεία εξυπηρέτησης του κοινού.
Στην δικαιοδοσία της περιλαμβάνονται οι τομείς της οδικής ασφάλειας, της αξιολόγησης των υποδομών, της προώθησης και διευκόλυνσης του τουρισμού και της κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων, ως κινητών μνημείων τεχνολογίας και προόδου της ανθρωπότητας (με αναγνώριση και από την UNESCO). Συνολικά η HATSE θα έχει την εκ μέρους της FIA ευθύνη για ανάπτυξη της αυτοκίνησης και του τουρισμού στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Βασ. Οικονόμου, ο οποίος μίλησε για την κυβερνητική πολιτική στήριξης της κινητικότητας, του τουρισμού και του ιστορικού αυτοκινήτου και το σημαντικό ρόλο που έχει αναλάβει η HATSE για την ανάπτυξη του θεσμού και την προβολή της χώρας μας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μετά την εξέλιξη αυτή, προκύπτουν τα εύλογα ερωτήματα αναφορικά με τα τρία τροχογραφεία της ΕΛΠΑ που λειτουργούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκδίδοντας διεθνή διπλώματα οδήγησης (για χώρες εκτός ΕΕ) και πολύπτυχα αυτοκινήτων που «μεταναστεύουν».
Επίσης, προκύπτουν ερωτήματα σε σχέση με τις πιστοποιήσεις και την αναγνώριση ιστορικότητας αυτοκινήτων ηλικίας άνω των 30 ετών, τουλάχιστον αυτών που μέχρι σήμερα εξυπηρετούντο από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ).
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα νέα που θα ξεκαθαρίσουν το τοπίο μιας «άγνωστης» δραστηριότητας της ΕΛΠΑ που όμως έχει πολύ …ψωμί. Όπως άλλωστε «ψωμί» έχει και το κονδύλι για την Οδική Ασφάλεια της FIA, που ακόμα δεν γνωρίζουμε σε ποιον φορέα θα δοθεί.