του Νεκτάριου Διατσίδη
Ένας τετράχρονος, 75° V3 κινητήρας εξοπλισμένος με ηλεκτρικό συμπιεστή είναι ο νέος κινητήρας της Honda και σχεδιάστηκε για να παρέχει σημαντική ώθηση ροπής στις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές, ανεξάρτητα από το αρχικό φορτίο του κινητήρα και χωρίς υστέρηση στην απόκριση.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αναπτύχθηκε πρόσφατα για μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού, είναι συμπαγής και με εξαιρετικά μικρές διαστάσεις με τεράστιες δυνατότητες τα νέα μοντέλα.
Στην EICMA 2024 αποκαλύφθηκαν τα πρωτότυπα μοντέλα EV FUN και EV Urban της Honda – που σημαίνει ότι αυτά τα συναρπαστικά, ηλεκτρικά δίτροχα για το μέλλον, φαίνονται πλέον πολύ πιο κοντά.
Αλλά –και παράλληλα– οι μηχανικοί Έρευνας και Ανάπτυξης της Honda έχουν εφαρμόσει κάποια καινοτόμο σκέψη για το πώς θα μπορούσε να είναι η επόμενη γενιά των υψηλής απόδοσης, κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) που θα μπορούσαν να έχουν μικρό μέγεθος αλλά και μεγάλη απόδοση. Και η Honda σχεδίασε κάτι πολύ ιδιαίτεροΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
2025 Honda ICE Concept bike
.
Ο υδρόψυκτος κινητήρας V3 των 75° αναπτύχθηκε πρόσφατα για μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού και έχει σχεδιαστεί για να είναι εξαιρετικά λεπτός και συμπαγής.
Διαθέτει τον πρώτο ηλεκτρικό συμπιεστή στον κόσμο για μοτοσυκλέτες, ο οποίος είναι σε θέση να ελέγχει τη συμπίεση του αέρα εισαγωγής ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι η ροπή υψηλής απόκρισης μπορεί να αποδοθεί ακόμη και από χαμηλότερες στροφές.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Επιπλέον, ο ηλεκτρικός συμπιεστής επιτρέπει υψηλό βαθμό ελευθερίας διάταξης όλων των εξαρτημάτων στον περιορισμένο χώρο που διατίθεται σε μια μοτοσυκλέτα και αποτελεσματική συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο που χρειάζεται σε κάθε μοτοσυκλέτα.
Επίσης δεν απαιτεί intercooler, μειώνοντας το βάρος και το κόστος της μοτοσυκλέτας.
Όσοι έχουν αναμνήσεις από τα παλιά, θα θυμούνται την τελευταία φορά που η Honda είχε κινητήρα V3 για το δρόμο – τον δίχρονο της NS400R στα μέσα της δεκαετίας του 1980.
Τώρα, 40 χρόνια μετά – και σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο – οι δυνατότητες αυτής της νέας κατεύθυνσης είναι προφανείς, με εκπληκτικές δυνατότητες όσον αφορά τα μοντέλα που θα ακολουθήσουν.
Η ανάπτυξη θα συνεχιστεί προς τη μαζική παραγωγή και προς τον στόχο της Honda να δώσει τη δυνατότητα στους πελάτες να βιώσουν περαιτέρω τη μοναδική χαρά της οδήγησης και της κατοχής μιας μοτοσυκλέτας.
Μαζί με την ηλεκτρική μετάβαση, η Honda προωθεί την ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης και στην EICMA (Περίπτερο 15 – Stand E70, I30, I31, E70SOP) αποκάλυψε το ICE Concept, τον καινοτόμο υδρόψυκτο κινητήρα των 75° V3 εξοπλισμένο με έναν ηλεκτρικό συμπιεστή.
Το ICE Concept θα τροφοδοτεί τις νέες μοτοσυκλέτες μεσαίου-υψηλού κυβισμού του Ιάπωνα κατασκευαστή, που πρόκειται να φτάσουν στην αγορά στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε κινητήρα μοτοσυκλέτας και είναι σε θέση να ελέγχει την πίεση του αέρα εισαγωγής ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα, με αποτέλεσμα την παροχή υψηλής ροπής από τις χαμηλές στροφές.
Ελπίζουμε να διατηρηθεί στην παραγωγή για αρκετά χρόνια και να επιτρέψει με το μικρό μέγεθος να χρησιμοποιηθεί και σε υβριδικά μοντέλα.