Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Mazda είναι έτοιμη να ταράξει τα νερά καθώς ετοιμάζει νέο βεζνινοκινητήρα ο οποίος θα αντικαταστήσει τους τωρινούς, Skyactiv-G και Skyactiv-X. Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο Skyactiv-Z. Μάλιστα τα διδάγματα που αντλήθηκαν κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του, θα βοηθήσουν την εταιρεία να βελτιώσει και τους μεγαλύτερους εξακύλινδρους κινητήρες, κάνοντας τους να λειτουργούν καθαρότερα.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Δεδομένου ότι τα πρώτα αυτοκίνητα με αυτόν τον κινητήρα δεν θα κυκλοφορήσουν πριν από το 2027, η Mazda είναι προς το παρόν αρκετά σιωπηλή ως προς τις λεπτομέρειες. Λέει πάντως ότι ο τετρακύλινδρος θα χρησιμοποιεί τη μέθοδο καύσης lambda one για να «επιτύχει υψηλή θερμική απόδοση», ώστε να παρέχει άριστες περιβαλλοντικές και οδηγικές επιδόσεις σε όλες τις στροφές λειτουργίας.
Ο στόχος είναι κατά την καύση, η ποσότητα του αέρα να είναι απόλυτα ισορροπημένη με το καύσιμο. Σε αυτό το σενάριο, η απόδοση βελτιστοποιείται, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές αφού καίγεται όλο το καύσιμο.
Η Mazda σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το Skyactiv-Z αρχικά σε αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι μηχανικοί εργάζονται σκληρά για να κάνουν την τετρακύλινδρη μονάδα να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς Euro 7 καθώς και με τα πρότυπα Tier 4 της EPA.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σε σχετικές ειδήσεις, η ιαπωνική μάρκα σκοπεύει να εξορθολογήσει την προσφορά κινητήρων της, εστιάζοντας σε λιγότερα κινητήρια σύνολα. Όσον αφορά τον περιστροφικό κινητήρα, η Mazda «σημειώνει ομαλή πρόοδο» μετά την επαναφορά της ειδικής ομάδας τον Φεβρουάριο: «Η ανάπτυξη ενός wankel κινητήρα που θα συμμορφώνεται με τα όρια εκπομπών ρύπων είναι πολύ δύσκολη, αλλά σημειώνουμε καλή πρόοδο».
Στα τέλη Μαΐου, η Mazda μαζί με την Toyota και τη Subaru πραγματοποίησαν κοινό συνέδριο για να ανακοινώσουν νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Toyota έχει ήδη παρουσιάσει λεπτομερώς τις νέες υπερ-αποδοτικές τετρακύλινδρες μονάδες της, ενώ η Subaru μίλησε πρόσφατα για τη νέα λιτή υβριδική ρύθμιση του Crosstrek.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ