Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Stellantis μόλις παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα STLA Frame η οποία παρουσιάζει το είδος της ευελιξίας του συστήματος κίνησης που οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται όλο και περισσότερο για να παραμείνουν επίκαιρες. Σχεδιασμένη για να υποστηρίζει ουσιαστικά τα πάντα, από κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), υβριδικά, υδρογόνο, ηλεκτρικές μπαταρίες (BEV) και range extenders, η STLA Frame είναι η απάντηση της Stellantis σε μια βιομηχανία που υφίσταται ταχεία τεχνολογική μεταμόρφωση.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σύμφωνα με την Stellantis, τα νέα PHEV που θα χρησιμοποιούν την STLA Frame μπορούν να επιτύχουν αυτονομία έως 1.100 χλμ. ενώ τα EV, 805 χλμ. ανά φόρτιση (με μπαταρίες από 159 μέχρι 200 kWh). Η πλατφόρμα είναι επίσης σχεδιασμένη για να διαχειρίζεται ρυμούλκηση έως και 6.350 κιλά, ένα σημαντικό νούμερο που αποδεικνύει πως φτιάχτηκε για suv και Pick-ups.
Στην καρδιά της STLA Frame βρίσκεται μια χαλύβδινη δομή υψηλής αντοχής, με μια ενσωματωμένη στο δάπεδο μπαταρία που έχει σχεδιαστεί για να μειώνει το κέντρο βάρους και να ενισχύει την ακαμψία. Όλα τα μοντέλα που βασίζονται σε αυτή την αρχιτεκτονική υποστηρίζουν διάβαση από νερό με βάθος έως και 610χλστ.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μεγάλα φορτηγά με μεγάλες μπαταρίες απαιτούν εξίσου μεγάλη ισχύ. Το πλαίσιο STLA φιλοξενεί ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα, ο καθένας ικανός να αποδίδει 335 ίππους. Σε συνδυασμό, υπόσχονται σβέλτες επιδόσεις με 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 4,4 δευτερόλεπτα.