Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το Xiaomi SU7 Max είναι ένα δυνατό EV sports sedan καθώς αποδίδει 673 ίππους, πετυχαίνει το 0-100 σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα ενώ διανύει έως και 800χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Όλα όμως δείχνουν πως υπάρχει μία παραφωνία στο σύνολο που χαλάει τις δυνατότητες του, τα φρένα.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τον Απρίλιο, ένας Κινέζος influencer έκανε γύρους στην πίστα Tianma της Σαγκάης είχε ένα ατύχημα με το αυτοκίνητο. Το βίντεο από το περιστατικό δείχνει τον οδηγό να αρχίζει να πλησιάζει σε μια αριστερή στροφή όταν αντιλαμβάνεται ότι κάτι πάει στραβά με το αυτοκίνητο. Παρά τις πολλές προσπάθειες να κάνει το αυτοκίνητο να στρίψει, αυτό μόλις που αλλάζει κατεύθυνση και στη συνέχεια περνάει με ορμή από το τέλος της πίστας. Σε εκείνο το σημείο, προσκρούει στην μπάρα και οι αερόσακοι ενεργοποιούνται. Το βίντεο του Tang Zhu Liao Che έχει ήδη συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές ενώ ο ίδιος μετέπειτα έδειξε τα φρένα του αυτοκινήτου, και τα σχετικά μικρά τακάκια είχαν φθαρεί υπερβολικά (μετά από 5 γύρους).
Στη συνέχεια, τον Ιούνιο, ένας άλλος influencer σε ένα SU7 έζησε κάτι παρόμοιο με τα φρένα ενώ οδηγούσε σε πίστα. Σε αυτή την περίπτωση, το αυτοκίνητο προσέκρουσε στον τοίχο και σχεδόν γύρισε τελείως. Οι αερόσακοι δεν ενεργοποιήθηκαν και το κάθισμα του οδηγού έσπασε σαν να ήταν φτιαγμένο από χαρτόνι.
Η Xiaomi εξέδωσε την ακόλουθη δήλωση, εξηγώντας ότι το SU7 Max δεν προορίζεται για χρήση σε πίστα:ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
«Σας υπενθυμίζουμε έντονα ότι το Xiaomi SU7 Max είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων για χρήση στο δρόμο. Παρακαλείστε να μην επιχειρήσετε ακραία οδήγηση, όπως σε επαγγελματικές πίστες αγώνων. Το σύστημα πέδησης του Xiaomi SU7 Max χρησιμοποιεί τακάκια τριβής NAO, τα οποία είναι κατάλληλα για καθημερινή οδήγηση. Πρόκειται για mainstream προϊόντα που εξισορροπούν τον θόρυβο πέδησης και την απόδοση πέδησης και ανταποκρίνονται στις ανάγκες της δημόσιας οδικής οδήγησης».
Αναμφίβολα, το να πρέπει να επιβραδύνεις ένα αυτοκίνητο με τέτοια ισχύ και με βάρος 2.205 κιλά, δεν είναι εύκολο. Το Autopian επισημαίνει ότι τα φρένα Brembo του SU7 Max έχουν στην πραγματικότητα τακάκια που είναι μικρότερα από αυτά που βρίσκονται σε ένα Honda CR-V – ένα οικογενειακό SUV με περίπου το ένα τρίτο της ισχύος του κινεζικού σεντάν επιδόσεων.
Αυτός είναι ο λόγος που αυτοκίνητα όπως το Hyundai Ioniq 5 N και η Porsche Taycan Turbo GT έχουν γιγαντιαία φρένα σε σύγκριση με τις απλές εκδόσεις του. Ίσως ήρθε η ώρα η Xiaomi να ακολουθήσει το παράδειγμα των πολύ πιο έμπειρων αυτοκινητοβιομηχανιών.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ