Νέο, αμιγώς ηλεκτρικό, Ford Puma Gen-E – Με τιμή έκπληξη στην Ελλάδα και αυτονομία στα 376χλμ. (Βίντεο)

0
27


Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το Ford Puma πλέον δεν χρειάζεται συστάσεις. Αποτελεί εδώ και χρόνια το πιο fun to drive B-SUV της αγοράς, ενσαρκώνοντας σε άψογο βαθμό το DNA του Fiesta. Όπως ήδη γνωρίζετε, το Puma είναι διαθέσιμο με ήπια υβριδική τεχνολογία η οποία μπορεί να μην του επιτρέπει να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, μειώνει όμως την κατανάλωση και ενισχύει (boost) της επιδόσεις με κάθε πάτημα του γκαζιού.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ώρα για το Puma Gen-E
Σήμερα η Ford αποκάλυψε την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Puma, η οποία συνοδεύεται με αξιοσέβαστη αυτονομία 376χλμ. 168 άλογα και απίστευτη εσωτερική πρακτικότητα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Puma Gen-E λειτουργεί με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα, ο οποίος αποδίδει 168 ίππους και 290 Nm ροπής. Το βάρος του μοντέλου είναι στα 1.553 κιλά και η μπαταρία χωρητικότητας 43 kWh. Σύμφωνα με τη Ford, η επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 8 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160χλμ./ώρα. Νούμερα πολύ καλά για ένα ηλεκτρικό crossover που έχει ως πεδίο δράσης, κυρίως την πόλη και κοντινές εξορμήσεις.

Όσον αφορά την αυτονομία, αυτή κυμαίνεται ανάμεσα στα 347 και τα 376χλμ. Αυτονομία στην οποία συμβάλλει και η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση στα 13,1 kWh/100χλμ. Μάλιστα το μοντέλο υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC 100 kW, η οποία αποφορτίζει τη μπαταρία από το 10-80% σε περίπου 23 λεπτά. (η θύρα φόρτισης βρίσκεται στο ίδιο σημείο με την τάπα καυσίμου στο Puma με κινητήρα εσωτερικής καύσης).ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκεί που το Puma Gen-E υπερέχει ξεκάθρα, είναι στο σχεδιασμό και την πρακτικότητά του. Το SUV λαμβάνει έναν αναθεωρημένο μπροστινό προφυλακτήρα με κλειστή μάσκα και πιο κομψές εισαγωγές που παραπέμπουν στη Mustang Mach-E. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και άλλες μικρές αναβαθμίσεις, όπως ζάντες αλουμινίου, η ελαφρώς τροποποιημένη πίσω αεροτομή και η απουσία απολήξεων εξάτμισης.

Στο εσωτερικό, η Ford παίζει το χαρτί της πρακτικότητας, αξιοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα για να δημιουργήσει περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει τα εντυπωσιακά 574 λίτρα, ενώ ο μπροστινός χώρο αποθήκευσης «Frunk» επιπλέον 43λτ. Παράλληλα το διάσημο «Megabox» των 80λτ. έχει μετατραπεί σε «GigaBox» 145λτ. καθώς προσφέρει πλέον επιπλέον χώρο που μπορεί να πλυθεί με νερό, κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Το ψηφιακό κόκπιτ είναι κοινό με το κανονικό Puma, συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών και της οθόνης αφής 12 ιντσών infotainment. Ωστόσο, η ηλεκτρική έκδοση διαθέτει μια υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα με έναν νέο αποθηκευτικό χώρο που εκμεταλλεύεται τον χώρο που κανονικά καταλαμβάνει το κιβώτιο ταχυτήτων.

Το Puma Gen-E παράγεται στο εργοστάσιο της Ford Otosan στην Craiova της Ρουμανίας, αν και οι μονάδες ηλεκτροκίνησης αποστέλλονται από το Halewood του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Ford έχει ήδη αρχίσει να δέχεται παραγγελίες, ενώ οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν την άνοιξη του 2025.
Η τιμή για την Ελληνική αγορά είναι στα 36.406 ευρώ για την έκδοση Style και στα 38.642 ευρώ για την έκδοση Premium. Τιμές που διαμορφώνονται στα 25.900 και 27.944 ευρώ με την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ».

Πηγή