Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η αγορά EV της Κίνας γνωρίζει άνθηση. Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια και είναι σχεδόν οκταπλάσιες από ό,τι ήταν το 2020. Είναι μια πολύ καλή στιγμή για να είσαι κατασκευαστής αυτοκινήτων που πουλάει ηλεκτροκίνητα οχήματα, αλλά όχι και τόσο καλή αν είσαι στέλεχος της πετρελαϊκής βιομηχανίας.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου πηγαίνει σήμερα στην Κίνα. Αλλά τώρα οι αναλυτές πιστεύουν ότι η αγάπη της Κίνας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση της ζήτησης βενζίνης, η οποία αντιπροσωπεύει το 25% της κατανάλωσης πετρελαίου της χώρας.
Μια χρηματιστηριακή εταιρεία δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι αναμένει πως η κινεζική χρήση βενζίνης θα μειώνεται κατά 4 έως 5 τοις εκατό κάθε χρόνο από τώρα έως το τέλος της δεκαετίας. Η μείωση της ζήτησης προβλεπόταν πάντα, αλλά η ηλεκτρική έκρηξη της Κίνας σημαίνει ότι συμβαίνει πολύ πιο γρήγορα από ό,τι πολλοί ειδικοί είχαν προβλέψει.
Ένα στα 10 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της Κίνας είναι ηλεκτροκίνητο, αλλά με τον τρέχοντα ρυθμό πωλήσεων, το ποσοστό αυτό αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2027 και θα μπορούσε να φτάσει το 100% μέχρι τη δεκαετία του 2040, δήλωσε στο Bloomberg ο Anders Hove, ερευνητής για την Κίνα στο Ινστιτούτο Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μια τέτοια αλλαγή θα είχε καταστροφικές επιπτώσεις στη βιομηχανία πετρελαίου, ενώ ο Hove προβλέπει ότι η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας για ελαφρά οχήματα θα μειωθεί κατακόρυφα από τα 3,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα που είναι σήμερα σε μόλις 1 εκατομμύριο μέχρι το 2040.
Από την άλλη, άλλα έθνη βιάζονται πολύ λιγότερο να εγκαταλείψουν τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης – τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόνο το 10% των πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Και ακόμη και στην Κίνα, ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων προέρχεται από τις πωλήσεις των PHEV, τα οποία εξακολουθούν να χρειάζονται λίγη βενζίνη, αν και το πόσο ακριβώς χρειάζονται σε πραγματικά σενάρια ιδιοκτησίας σε όλη την Κίνα χρειάζεται ακόμη περισσότερη έρευνα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Πηγή