Για τις νέες ταξινομήσεις θα έχουμε επίσημα στοιχεία με αριθμούς και ποσοστά το αργότερο την 2η εβδομάδα του Δεκεμβρίου. Λίγο υπομονή και θα δούμε πως θα κλείσει ο 11ος μήνας του χρόνου.
Το μεγάλο θέμα όμως είναι ποια είναι η τελική δεκάδα που έγινε ενδεκάδα για το ελληνικό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025». Συνήθως οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου που συμμετέχουν στο θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» ψηφίζουν για να επιλέξουν για την τελική αναμέτρηση 10 αυτοκίνητα. Όταν όμως δύο αυτοκίνητα ισοβαθμούν τότε η 10άδα γίνεται 11άδα.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός δημοσιογραφικός θεσμός με κατοχυρωμένη νομική μορφή, ο οποίος κάθε χρόνο βραβεύει το καλύτερο από τα εντελώς νέα μοντέλα που λανσαρίστηκαν στη χώρα μας το τελευταίο 12μηνο.
Ο θεσμός αποτελείται από 27 μέλη (*), επαγγελματίες συντάκτες αυτοκινήτου, ξεκίνησε τη δράση του το 2006, με την ανάδειξη του “Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2007” και έκτοτε έχει αδιάκοπη παρουσία στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Στόχος του θεσμού είναι η προαγωγή της αυτοκίνησης συνολικά, μέσα από την ανάδειξη των οχημάτων αυτών που συνδυάζουν ιδανικά την κατασκευαστική αρτιότητα, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα, την αξιοπιστία και τα χαρακτηριστικά που τα καθιστούν ιδανικά για τις Ελληνίδες και του Έλληνες οδηγούς.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Φέτος στην ελληνική αγορά εισήχθησαν και κυκλοφόρησαν 33 καινούργια μοντέλα. Αυτά οδηγήθηκαν και από τους 27 δημοσιογράφους του ειδικού τύπου και επιλέχθηκαν 11 για την τελική αναμέτρηση που θα γίνει το δεύτερο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου 2024. Στην καθιερωμένη εκδήλωση θα γίνει ανοικτή ψηφοφορία για να βρεί ο νικητής του 2025.
Αυτά είναι τα μοντέλα που επιλέχθηκαν για το μεγάλο φινάλε. Τα παραθέτουμε με αλφαβητική σειρά:
BMW 1, BYD ATTO 3, Dacia Duster, Fiat 600, MG3, Peugeot 3008, Skoda Kodiaq, Suzuki Swift, Toyota C-HR, Volkswagen Tiguan, Volvo EX30ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Από αυτά υπάρχουν μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά, plug-in hybrid και με κινητήρα βενζίνης με κάποιας μορφής ηλεκτρική υποβοήθηση -mild ή full hybrid. Ένα από αυτά είναι με κινητήρα διπλού καυσίμου (υγραερίου και βενζίνης).
(*) Φέτος, για την ανάδειξη του νικητή θα ψηφίσουν 26 και όχι 27 εκλέκτορες, λόγω της τραγικής απώλειας του εκλεκτού συναδέλφου, μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα, Γιώργου Βαρίνου, γεγονός που προκαλεί θλίψη στα μέλη του θεσμού, αλλά και ευρύτερα στον χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Αξίζουν συγχαρητήρια οι Έλληνες μαθητές που συμμετέχουν στο F1 in Schools 2024. Το F1 In Schools είναι ένας από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς STEM στον κόσμο, που υποστηρίζεται από την Formula 1, την FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου) και το Project Management Institute Educational Foundation (PMIEF), στον οποίο μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές από Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια καθώς και φοιτητές που δεν έχουν κλείσει το 19ο έτος της ηλικίας τους.
Φέτος στους 19ους παγκόσμιους τελικούς του διεθνούς STEM μαθητικού διαγωνισμού F1 in Schools συμμετέχουν 55 ομάδες από 25 χώρες από όλο το κόσμο, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα και Κύπρος. Οι αγώνες ξεκίνησαν στις 23 Νοεμβρίου στο Dhahran της Σαουδικής Αραβίας και θα τελειώσουν αύριο 26 Νοεμβρίου 2024.
Την Ελλάδα θα εκπροσωπήσουν οι παρακάτω ομάδες: PiForce – Πυθαγόρειο Γενικό Λύκειο Σάμου, Infinite Green – Ομάδα συνεργασίας αποτελούμενη από μαθητές των ομάδων Infinite Speed από τα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη και Cerberus SRT από το 3ο & 4ο Γενικό Λύκειο Σέρρες, Viper Racing – Ομάδα συνεργασίας αποτελούμενη από μαθητές των ομάδων Icarus Racing από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση και Alacrity από την Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή, Aegean Racing – Ομάδα συνεργασίας αποτελούμενη από μαθητές των ομάδων Anatolian Racers από το Κολλέγιο Ανατόλια και Centaur από την Ελληνογερμανική Αγωγή και από την Κύπρο είναι η ομάδα Anemos Racing – The English School, Λευκωσίας. Η ώρα των Παγκόσμιων Τελικών φτάνει στο τέλος της.
Η Ford προσφέρει για όλα τα ηλεκτρικά της μοντέλα εκτός από την κρατική επιδότηση -που όπως φαίνεται δύσκολα θα δοθεί άλλη- και όφελος ανταλλαγής αυτοκινήτου. Όποιοι έχουν αυτοκίνητα που ανήκουν στο γερασμένο στόλο ίσως έχουν την καλύτερη ευκαιρία για να αποκτήσουν καινούργιο αλλά ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το επιπλέον κίνητρο που δίνει η Ford στην Ελλάδα με την αντικατάσταση του παλαιού ρυπογόνου αυτοκινήτου αφορά τα ηλεκτρικά Explorer, Capri και Mustang Mach-E.
Στα σημερινά Νέα της Πιάτσας θα αφιερώσουμε λίγες λέξεις για τους δύο νέους παγκόσμιους πρωταθλητές. Ο ένας είναι ο Max Verstappen που κατέκτησε το 4ο κατά σειρά παγκόσμιο πρωτάθλημα στη F1 και ο δεύτερος είναι ο Thierry Neuville που κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στο WRC.
Ο Ολλανδός Max Verstappen κατέκτησε τον 4ο παγκόσμιο τίτλο του στην F1 στον αγώνα που έγινε την Κυριακή στο Las Vegas, δύο αγώνες πριν κλείσει η αγωνιστική χρονιά. Αυτό σημαίνει αν ο Ολλανδός δεν τρέξει η δεν τερματίσει στον αγώνα του Qatar (29//-01/12) και στον τελευταίο αγώνα στο Abu Dhabi (6-8/12) έχει ήδη κερδίσει τον τέταρτο κατά σειρά παγκόσμιο τίτλο του.
Στους κατασκευαστές πρωταθλήτρια αναδείχθηκε η McLaren με 608 βαθμούς, στη 2η θέση είναι η Ferrari με 584 βαθμούς και η Red Bull κλείνει την πρώτη τριάδα με 355 βαθμούς.
Στο WRC ο τίτλος κρίθηκε όχι μόνο στον τελευταίο αγώνα αλλά την τελευταία ημέρα. Οι Βέλγοι Neuville και Wydaeghe κέρδισαν άξια στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς τον πρώτο τους παγκόσμιο τίτλο στο WRC. Μέχρι και την τελευταία ημέρα όλα ήταν ανοικτά. Μπορεί ο τίτλος να πήγαινε στον O Tanak η στον Neuville. Η αγωνία κορυφώθηκε μέχρι τον πρώτη ειδική της τελευταίας ημέρας, δηλαδή την Κυριακή. Οι Εσθονοί Tanak- Jarveoja είχαν μια εντυπωσιακή έξοδο. Και ταυτόχρονα έκαναν ένα διπλό δώρο. Το πρώτο στους Βέλγους που κέρδισαν τον πρώτο τους παγκόσμιο τίτλο και το δεύτερο στην εργοστασιακή ομάδα της Toyota που με το 1-2 που έκανε με τους Elfyn Evans- Scott Martin και Sebastien Ogier- Vincent Landais «σκαρφάλωσε» στην κορυφή και «πάγωσε» την αγωνιστική ομάδα της Hyundai.