Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Kia έδωσε στη δημοσιότητα εικόνες του νέου SUV της, που ονομάζεται Syros και απευθύνεται κυρίως στην αγορά της Ινδίας. Τοποθετημένο μεταξύ του Sonet και του Seltos στη γκάμα της μάρκας, το Syros αναμένεται να χαράξει μια μοναδική πορεία με τις αναλογίες του που θυμίζουν μίνι βαν, μια καλά εξοπλισμένη λίστα εξοπλισμού και αυτό που η εταιρεία περιγράφει ως «καινοτόμο» διάταξη καθισμάτων.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Θα λέγαμε ότι ο μπροστινός σχεδιασμός είναι αναμφίβολα η πιο εντυπωσιακή πλευρά του Syros. Η Kia τοποθέτησε τα κάθετα φωτιστικά σώματα στα πλάγια, όπως έκανε και στο Tasman. Οι στυλιστικές ιδιαιτερότητες συνεχίζονται στο πίσω μέρος, όπου τα κατακόρυφα πίσω φώτα τοποθετούνται στα άκρα του προφυλακτήρα. Μια άλλη σειρά φώτων σχήματος L βρίσκεται ψηλά, πλαισιώνοντας το τζάμι της πίσω πόρτας. Υπάρχει ασημένια επένδυση παντού, μαζί με δίχρωμες ζάντες μεγέθους 17 ιντσών, ενώ οι ακριβότερες εκδόσεις διαθέτουν διπλή πανοραμική ηλιοροφή.
Χάρη στο boxy σχήμα του, έχει εντυπωσιακά μεγάλο πορτπαγκάζ 465 λίτρων ενώ ο πίσω χώρος για τα πόδια είναι μεγάλος χάρη στο γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2550χλστ.Το συνολικό μήκος του μοντέλου είναι μόλις 3.995χλστ. όμως ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του, είναι τα πρωτοποριακά στην κατηγορία πίσω καθίσματα που μπορούν να συρθούν, να αναδιπλώνονται ενώ διαθέτουν επίσης σύστημα εξαερισμού.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ενώ η εξωτερική εμφάνιση είναι σίγουρα ιδιαίτερη, η καμπίνα είναι πολύ πιο φυσιολογική. Η Kia έχει στριμώξει σχεδόν 30 ίντσες οθόνης τοποθετώντας έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη αφής infotainment του ίδιου μεγέθους και ένα πάνελ πέντε ιντσών για το clima ανάμεσα στις μεγαλύτερες οθόνες. Φυσικά, εξακολουθούν να υπάρχουν μια χούφτα φυσικών κουμπιών για την πρόσβαση σε συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η ισχύς παρέχεται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1 λίτρου που αποδίδει 118 ίππους και 172 Nm ροπής. Η ισχύς πηγαίνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ή ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Εναλλακτικά, το Syros διατίθεται επίσης με έναν πετρελαιοκινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 114 ίππους και 250 Nm ροπής μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ή ενός αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής και τον ίδιο αριθμό σχέσεων. Οι εκδόσεις που εξοπλίζονται με το αυτόματο διαθέτουν ακόμη και paddle shifters. Θα ακολουθήσει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Παρόλο που είναι ένα μικροσκοπικό crossover, το Syros είναι φορτωμένο με πολλά χαρακτηριστικά. Διαθέτει αεριζόμενα μπροστινά και πίσω καθίσματα ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay, καθώς και ασύρματη φόρτιση κινητού. Το Syros διαθέτει ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού τεσσάρων κατευθύνσεων, συρόμενα πίσω καθίσματα που διπλώνουν 60:40, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, φωτισμό περιβάλλοντος 64 χρωμάτων, αναδιπλούμενο πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο και ηχοσύστημα Harman Kardon με οκτώ ηχεία.
Στον τομέα της ασφάλειας, η Kia India προσφέρει έξι αερόσακους, κάμερα 360 μοιρών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, καθώς και 16 βοηθήματα οδήγησης – από υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας μέχρι προσαρμοζόμενο cruise control.
Η τιμή δεν έχει γίνει γνωστή, αλλά δεδομένου ότι το αυτοκίνητο ανταγωνίζεται το Skoda Kylaq των 9.300 δολαρίων, θα πρέπει να είναι πολύ φθηνό.