Google Ads vs Facebook ads

0
587
Google Ads vs Facebook ads

Σίγουρα γνωρίζεις τα Google ads και Facebook ads, δύο από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες διαφήμισης στο διαδίκτυο. Αποτελούν από τα πιο αποδοτικά εργαλεία για την προσέγγιση των επίδοξων καταναλωτών.

Στο παρελθόν, οι δύο πλατφόρμες θεωρούνταν συχνά ανταγωνιστές και οι επιχειρήσεις έπρεπε να επιλέξουν μεταξύ της μιας ή της άλλης. Η επιλογή ανάμεσα στα δύο δεν είναι καθόλου απλή, καθώς η εκάστοτε απόφαση πρέπει να ληφθεί βάσει πολλών παραμέτρων. Πλέον πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τόσο τις διαφημίσεις Google όσο και τις διαφημίσεις Facebook.

Ακολουθεί μια ανάλυση των βασικών διαφορών μεταξύ των Google ads και Facebook ads. Τι κάνει την κάθε πλατφόρμα ξεχωριστή;

Ποιές είναι οι διαφορές μεταξύ Google ads και Facebook ads;

Google ads: Αναζήτηση επί πληρωμή

Παλαιότερα τα Google ads είναι η μεγαλύτερη και πιο δημοφιλής πλατφόρμα διαφήμισης pay-per-click (PPC) στον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι πληρώνεις μόνο όταν κάποιος κλικάρει τη διαφήμισή. Είναι γεγονός ότι πλέον ο όρος “πληρωμένη αναζήτηση” έχει γίνει συνώνυμος με τις διαφημίσεις Google.

Κατά τη δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας στη Google, πρέπει αρχικά να στοχευθούν οι λέξεις-κλειδιά. Είναι λέξεις που χρησιμοποιούν οι υποψήφιοι πελάτες, για να αναζητήσουν προϊόντα και υπηρεσίες, παρόμοια με αυτά που παρέχεις. Έπειτα, ορίζεις το budget το οποίο θέλεις να διαθέσεις όταν κάποιος κλικάρει τη διαφήμιση. Η Google στη συνέχεια διενεργεί ένα είδος δημοπρασίας με σκοπό να αποφασίσει την κατάταξη (ranking) των διαφημίσεων που περιέχουν τους ίδιους όρους αναζήτησης.

Ο στόχος της πληρωμένης αναζήτησης είναι να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να βρουν νέους πελάτες με βάση τις λέξεις-κλειδιά και τους όρους αναζήτησης που εισάγουν στο Google.

Μία επιτυχημένη και αποδοτική διαφήμιση οφείλει να προσφέρει τον μέγιστο αριθμό click στο χαμηλότερο δυνατό κόστος. Έτσι θα σου αποφέρει πολλαπλάσιο κέρδος από τα χρήματα που έχεις επενδύσει.

Facebook ads: Social επί πληρωμή

Το Facebook αποτελεί το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχοντας κατά μέσο όρο 1.84 δισ. ημερήσιους χρήστες. Εκτός από ένα δημοφιλές μέσο επικοινωνίας και έναν τόπο ανταλλαγής απόψεων, αποτελεί ένα πανίσχυρο εργαλείο marketing.

Τα Facebook ads είναι ένα παράδειγμα πληρωμένης διαφήμισης, η οποία γίνεται στα social media. Αρχικά έχεις την ευκαιρία να διαφημιστείς σε δύο από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες το Facebook και το Instagram παράλληλα. Όπως και στη Google καλείσαι να θέσεις έναν προϋπολογισμό, βάσει του οποίου το Facebook θα αποφασίσει τον αριθμό των εμφανίσεων που θα έχει η διαφήμιση σου. Ωστόσο τα Facebook ads δεν στοχεύουν σε όρους αναζητήσεων, αλλά σε κοινά. Αποτελούν συνήθως δυνητικούς αγοραστές για την επιχείρησή σου βάσει των ενδιαφερόντων τους.

Υπάρχει μία βασική διαφορά μεταξύ των Google Ads και των Facebook ads. Η Google βοηθά να βρείς νέους πελάτες, ενώ το Facebook βοηθά τους νέους πελάτες να σε βρούν.

Google ads vs Facebook ads: Ποιος είναι ο νικητής;

Είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχει εύκολη απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Οι παράγοντες που πρέπει να καθορίσουν την απόφασή, είναι πολλοί. Συνήθως, τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνονται μέσω μιας συνδυαστικής στρατηγικής διαφήμισης που χρησιμοποιεί και τις δύο πλατφόρμες. Η επιλογή ανάμεσα στα Google ads και στα Facebook ads έχει να κάνει με πολλές επιμέρους παραμέτρους. Για παράδειγμα πρέπει να λαμβάνονται βάσει του διαθέσιμου budget και των εξατομικευμένων αναγκών κάθε επιχείρησης. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βασικός στόχος μιας marketing στρατηγικής είναι η αύξηση της κερδοφορίας με το μικρότερο κόστος.

Τα Google Ads και τα Facebook Ads αποτελούν δυο πανίσχυρες διαφημιστικές πλατφόρμες, που μπορούν να εξυπηρετήσουν επιχειρήσεις από κάθε κλάδο. Μία συνδυαστική στρατηγική είναι αυτή που θα σου αποφέρει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα

 

*ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ η αντιγραφή και οποιαδήποτε χρήση, αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αποθήκευση, πώληση, μετάδοση, διανομή, έκδοση, εκτέλεση, φόρτωση (download), μετάφραση, τροποποίηση με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου της ιστοσελίδας, -ακόμα και με αναφορά της πηγής με ενεργό σύνδεσμο-, χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.