Τα ταχύτερα 3κύλινδρα αυτοκίνητα – Zougla

0
31


Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Με την πάροδο των δεκαετιών, οι διαμορφώσεις των κινητήρων έχουν εξελιχθεί ώστε να ανταποκρίνονται σε ένα ευρύ φάσμα αναγκών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τους αποδοτικούς τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες σε θηριώδεις V12, η καινοτομία έβρισκε πάντα την πορεία της, ωθώντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εξισορροπήσουν την ισχύ και την αποδοτικότητα. Ανάμεσα στις διάφορες διαμορφώσεις, οι τρικύλινδροι κινητήρες έχουν συχνά αγνοηθεί, καθώς παραδοσιακά συνδέονται με οικονομικά φιλικά μικρομεσαία αυτοκίνητα και όχι με σύνολα υψηλών επιδόσεων.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Ωστόσο, οι πρόσφατες εξελίξεις έχουν μετατρέψει αυτή την «ταπεινή» διάταξη κινητήρα σε μια ισχυρή μονάδα παραγωγής ενέργειας. Οι μηχανικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αξιοποιήσει την υπερτροφοδότηση (turbo), την υβριδική τεχνολογία και τις ελαφριές κατασκευές για να αποσπάσουν εντυπωσιακές επιδόσεις από σχετικά μικροσκοπικές μονάδες ισχύος.
Τα 5 ταχύτερα μοντέλα που εξοπλίζονται με 3κύλινδρο κινητήρα
Toyota GR YarisΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Toyota GR Yaris είναι ουσιαστικά ένα αυτοκίνητο ράλι για το δρόμο. Εξοπλίζεται με 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.600κ.εκ. και αποδίδει 280 ίππους και 390 Nm ροπής. Παράλληλα συνδυάζεται είτε με ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο Gazoo Racing, είτε με 6άρι χειροκίνητο. Είναι 4κίνητο, έχει τελική στα 230χλμ./ώρα και κάνει το 0-100 σε 5.2 δευτ. ενώ φέρει πολλές τεχνολογίες από τα αγωνιστικά της εταιρίας που πρωταγωνιστούν στο WRC.
Ford Puma STΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το B-SUV που διαθέτει το οδηγικό και άκρως fun to drive DNA του Fiesta, είναι μία ακόμη απόδειξη πως οι 3 κύλινδροι, κάνουν θαύματα. Στην έκδοση ST, εξοπλίζεται με τον 1.000άρη EcoBoost ο οποίος με άμεσο ψεκασμό αποδίδει 170 ίππους και συνεργάζεται με 48V ήπια υβριδικό σύστημα. Η ροπή είναι στα 248 Nm (με λειτουργία Overboost) με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210χλμ./ώρα και το 0-100 να έρχεται σε 7.4 δευτ.
BMW i8

Το BMW i8 επαναπροσδιόρισε την έννοια του υβριδικού σπορ αυτοκινήτου. Συνδυάζοντας τη φουτουριστική εμφάνιση με την καινοτόμο μηχανική, διέθετε έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων που σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, προσέφερε συνολική απόδοση συστήματος 375 ίππων. Πιο συγκεκριμένα, ο3κύλινδρος βενζινοκινητήρας απέδιδε 231 άλογα ενώ ο ηλεκτροκινητήρας 143 άλογα. Ο χρόνος 0-100 σε μόλις 4,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα των 250χλμ./ώρα, το τοποθετούσαν στην κατηγορία των supercars, όμως οι χαμηλές του πωλήσεις, έφεραν και το πρόωρο τέλος του.
Nissan ZEOD RC

Το Nissan ZEOD RC ήταν η συμμετοχή του Garage 56 στις 24 ώρες του Le Mans το 2014. Διέθετε βενζινοκινητήρα turbo, 3 κυλίδρων και βάρους μόνο 40 κιλών, ο οποίος απέδιδε 400 άλογα. Παράλληλα, όντας plug-in υβριδικό, διέθετε και δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ επιπλέον 300 ίππων. Η τελική ταχύτητα του συνόλου άγγιζε τα 300χλμ./ώρα και παρά το γεγονός ότι δεν μπήκε ποτέ στη γραμμή παραγωγής, παραμένει ένα λαμπρό παράδειγμα του πώς οι τρικύλινδροι κινητήρες μπορούν να τροφοδοτήσουν σύνολα που σπάνε ρεκόρ.
Koenigsegg Gemera

Το στέμμα για τον πιο εξωφρενικό τρικύλινδρο κινητήρα παίρνει το Koenigsegg Gemera. Ο 2λιτρος, 3κύλινδρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αυτού του hypercar, αποδίδει 600 ίππους από μόνος του. Σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες, το Gemera αποδίδει 1.700 ίππους, ικανό να κάνει σπριντ 0-100 σε 1,9 δευτερόλεπτα και έχοντας τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 400χλμ./ώρα. Πλέον το μοντέλο, άφησε τον 3κύλινδρο και χρησιμοποιεί έναν V8 κινητήρα, αποδίδοντας συνολικά, 2.300 άλογα.

Πηγή