Επιμέλεια Δημήτρης Διατίδης
Το βραβείο Οδικής Ασφάλειας κέρδισε η πρόταση του KFV (Αυστριακό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας) για την ειδική οδική σήμανση στις στροφές για τους μοτοσυκλετιστές.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τα Βραβεία European Road Safety Charter Excellence in Road Safety Awards 2024 απονεμήθηκαν στους νικητές πέντε διαφορετικών κατηγοριών στις Βρυξέλλες.
Η απονομή έγινε από τον Kristian Schmidt, Συντονιστή Οδικής Ασφάλειας για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέλος της φετινής κριτικής επιτροπής ήταν ο Γενικός Γραμματέας της FEMA Wim Taal.
Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Οδικής Ασφάλειας, υπό την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα της κοινωνίας των πολιτών για την οδική ασφάλεια.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 4.000 δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς έχουν δεσμευτεί για τον Χάρτη και έχουν πραγματοποιήσει δράσεις και πρωτοβουλίες για την οδική ασφάλεια που απευθύνονται στα μέλη τους, τους εργαζόμενους και τους πολίτες.
Μαζί, αυτές οι διάφορες οντότητες σχηματίζουν μια κοινότητα στην οποία τα μέλη μπορούν να μοιραστούν την πείρα και τις ενέργειές τους, εμπνέοντας και μαθαίνοντας το ένα από το άλλο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Οι νικητές στην κατηγορία μοτοσυκλετών είναι ο Martin Winkelbauer (αριστερά) και ο Gerald Höher από το KFV Kuratorium für Verkehrssicherheit, για την πρωτοποριακή σήμανση του δρόμου που βοηθούν τους αναβάτες στις επικίνδυνες στροφές.
Μετά την κατάκτηση του βραβείου, ο Martin Winkelbauer είπε: «Είμαι πολύ ευγνώμων, αυτή ήταν ίσως η καλύτερη μέρα στην επαγγελματική μου ζωή. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην κριτική επιτροπή που θεώρησε την πρωτοβουλία μας καλύτερη ανάμεσα σε τρεις εξαιρετικές δραστηριότητες για χάρη της ασφάλειας της μοτοσυκλέτας!»
Μοτοσικλέτα: Ειδικές οδικές σημάνσεις σε στροφές για τους μοτοσυκλετιστές.
Έρευνα που έκανε το KFV (Αυστριακό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας) έδειξε ότι οι μοτοσυκλετιστές συχνά οδηγούν πολύ κοντά στην διαγράμμιση στο κέντρο των δρόμων στις αριστερές στροφές
Η κλίση των μοτοσυκλετών προς το εσωτερικό της στροφής έχει αποτέλεσμα το κεφάλι η μέρος του σώματος των αναβατών να βρίσκεται ουσιαστικά στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας .
Σε περιπτώσεις με περιορισμένη ορατότητα αν έρχεται όχημα από την αντίθετη πλευρά αυτό αυξάνει τον κίνδυνο ξαφνικών ενεργειών αποφυγής και πιθανής απώλειας ελέγχου.
Το project στοχεύει να μετριάσει τέτοιους κινδύνους προσθέτοντας οδικές σημάνσεις σχήματος δίπλα στην κεντρική διαχωριστική γραμμή.
Οι νέα αυτή διαγράμμιση διευκολύνει τους αναβάτες να κρατούν το κεφάλι τους με ασφάλεια μέσα στα όρια της λωρίδας τους.
Αυτό το εύκολα κατανοητό και φιλικό προς τον χρήστη μέτρο έχει αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματικό, επιτυγχάνοντας μείωση κατά 80% των ατυχημάτων που σχετίζονται με τραυματισμούς και είναι προσαρμόσιμο σε διάφορες οδικές συνθήκες.
Άλλες δράσεις που βραβεύτηκαν ήταν
Πεζοί και ποδηλάτες: Η Axencia Galega de Infraestruturas από την Γαλικία ανέπτυξε λωρίδες πεζών και ποδηλασίας κατά μήκος διαδρομών, προς τα σχολεία τις δομές υγείας και τις δημόσιες εγκαταστάσεις διασφαλίζοντας έτσι την ασφαλή, ανεξάρτητη μετακίνηση χωρίς ανάμιξη με την μηχανοκίνητη κυκλοφορία.
Το αποτέλεσμα μηδενικά ατυχήματα με ευάλωτους χρήστες και αυξημένη παρουσία πεζών και ποδηλατών.
Τεχνολογία και καινοτομία: Φανάρια κυκλοφορίας του μέλλοντος – Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας.
Για να βελτιώσει την ασφάλεια, η Βαυαρία έχει εφαρμόσει έξυπνα συστήματα στους φωτεινούς σηματοδότες, συμπεριλαμβανομένης της προτεραιότητας οχημάτων έκτακτης ανάγκης, των προειδοποιήσεων σύγκρουσης, των αιτημάτων πράσινου για πεζούς και προτεραιότητα του ποδηλάτη.
Αυτές οι καινοτομίες ωφελούν μεγαλύτερες ομάδες, μαθητές, χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων και ηλικιωμένους πεζούς.
Εκπαίδευση: LEARN! Leveraging Education to Advance Road Safety Now! (Αξιοποιώντας την Εκπαίδευση για την Προώθηση της Οδικής Ασφάλειας Τώρα!) – Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) αναγνώρισε ότι η εκπαίδευση των παιδιών στην οδική ασφάλεια ποικίλλει ευρέως σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Δεν υπάρχει ενιαία μεθοδολογία και πλατφόρμα για την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών.
Το LEARN! στοχεύει στην τυποποίηση και ενίσχυση της εκπαίδευσης για την οδική ασφάλεια σε όλη την Ευρώπη.
Πόλη: H Μπολόνια αναγνώρισε ότι στην Ιταλία, το 73% των ατυχημάτων συμβαίνουν σε αστικούς δρόμους.
Η πρωτοβουλία City 30 το αντιμετωπίζει ορίζοντας το 70% της πόλης ως ζώνη 30 km/h, επενδύοντας 24 εκατομμύρια ευρώ σε υποδομές πεζών και ποδηλασίας.
Τα στοιχεία των αρχών του 2024 δείχνουν πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα, με πτώση 14,5% στις ατυχήματα και 12,6% στους τραυματισμούς.
Πηγή: FEMA