Αναγνωστόπουλος: «Βλέπει» μειώσεις τιμών στη χριστουγεννιάτικη αγορά

0
27


Για το «Καλάθι των Χριστουγέννων» στα σούπερ μάρκετ, το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων, το οποίο ξεκίνησε σήμερα, αλλά και για το «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη», το οποίο ξεκινά στις 18 Δεκεμβρίου, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, ο γγ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.
«Θέλουμε να είναι καλά οι καταναλωτές και αυτήν την περίοδο που έρχεται και γι’ αυτόν τον λόγο προσπαθούμε, με οποιοδήποτε τρόπο, με οποιοδήποτε μέτρο υπάρχει διαθέσιμο στη φαρέτρα της κυβέρνησης, να βοηθήσουμε ώστε να αντιμετωπιστεί, στο μέτρο που είναι εφικτό, το πρόβλημα της πληθωριστικής κρίσης που προφανώς προβληματίζει το καταναλωτικό κοινό», ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος και πρόσθεσε:ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
«Όμως, έχουμε γιορτές μπροστά μας και όλοι θα κάνουμε δαπάνες, αγορές για την οικογένειά μας, για τους αγαπημένους μας και στο πλαίσιο αυτό θα έχουμε δύο εποχικά καλάθια.
Το ένα είναι το «Καλάθι των Χριστουγέννων», που αφορά τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα που θα αγοράσουν οι καταναλωτές για το τραπέζι των Χριστουγέννων. Μιλάμε για το αρνί, το κατσίκι, τη γαλοπούλα που έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα στο «Καλάθι του νοικοκυριού», χοιρινό, μοσχάρι και κοτόπουλο.
Άρα, έχουμε την πλήρη γκάμα των κρεάτων που είναι διαθέσιμα στην αγορά, όπως επίσης έχουμε και στα γλυκά το τσουρέκι, τη βασιλόπιτα και τη σοκολάτα, η οποία έχει παρουσιάσει κάποιες ανατιμήσεις το τελευταίο χρονικό διάστημα λόγω της αυξημένης διεθνούς τιμής του κακάο, αλλά σε κάθε περίπτωση θα προσπαθήσουμε και οι καταναλωτές και εμείς και, προφανώς, οι υπόχρεοι στις επιχειρήσεις, θα προσπαθήσουν δηλαδή όλοι να έχουν, όσο το δυνατόν, καλύτερες τιμές, προκειμένου και οι ευάλωτοι καταναλωτές, οι καταναλωτές οι οποίοι τα φέρνουν δυσκολότερα βόλτα σε σχέση με άλλους, να βρουν ευκαιρίες προκειμένου να κάνουν αξιοπρεπείς γιορτές σε σχέση με πέρυσι».ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Σχετικά με τον αν υπάρχουν διαφορές, σε σχέση με πέρυσι, στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «Καλάθι των Χριστουγέννων», ο γγ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή σημείωσε: «Το ευτυχές είναι ότι είναι κατά πολύ καλύτερες οι τιμές φέτος, σύμφωνα με την εικόνα που έχουμε μέσω του e-Καταναλωτής, της ψηφιακής πλατφόρμας που μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι καταναλωτές προκειμένου να βλέπουν και να συγκρίνουν τιμές μεταξύ των προϊόντων.
Από εκεί, λοιπόν, η εικόνα που έχουμε σε σχέση με πέρυσι είναι ότι τα προϊόντα είναι στην ίδια περίπου τιμή και σε ορισμένες περιπτώσεις και αρκετά φθηνότερα. Ειδικά σε ό,τι αφορά στη γαλοπούλα, εκεί έχουμε μεγαλύτερες μειώσεις και αυτό είναι κάτι το οποίο είναι θετικό (…). Αναφορικά με τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες δεν μπαίνουν στο καλάθι, ακριβώς επειδή τα σούπερ μάρκετ δεν έχουν κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα όσον αφορά στις τιμές και στην ποιότητα.
Εδώ το πλεονέκτημα μάλλον αφορά στα ζαχαροπλαστεία και στα αρτοποιεία, οπότε για αυτόν τον λόγο δεν εντάσσονται αυτά τα προϊόντα στο “Καλάθι των Χριστουγέννων”, άλλα προτρέπουμε τους καταναλωτές να εμπιστευθούν τους τοπικούς επιχειρηματίες στις τοπικές επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη ζαχαροπλαστική, διότι μπορούν να προσφέρουν πολύ καλή ποιότητα και σε πολύ καλές τιμές.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Προτρέπουμε, επίσης, τους καταναλωτές να κάνουν προσεκτική έρευνα αγοράς έτσι ώστε να αποφύγουν τις υπερβολικές τιμές, που πολλές φορές μπορεί να συναντήσει κανείς στην αγορά, αλλά με προσεκτική έρευνα αγοράς μπορούμε να βρούμε πολύ καλές τιμές και πολύ καλές ποιότητες».
Σε ό,τι αφορά στο «Καλάθι του Αϊ-Βασίλη», ο κ. Αναγνωστόπουλος υπενθύμισε ότι θα ξεκινήσει στις 18 Δεκεμβρίου και αφορά σε παιχνίδια, τόσο από μεγαλύτερες όσο και από μικρότερες αλυσίδες παιδικών ειδών και παιχνιδιών.
«Θα έχουμε 10 κατηγορίες, οι οποίες περιλαμβάνουν σχεδόν οτιδήποτε χρειάζεται ένας μικρός ή και μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτής που θα ήθελε να αγοράσει κάποιο παιχνίδι, είτε για τον εαυτό του είτε για κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο.
Θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα από τις 18 Δεκεμβρίου και θα κρατήσει μέχρι και μετά του Αϊ-Γιαννιού, οπότε θα υπάρχει η δυνατότητα να κάνει ο καθένας κάποιο δώρο σε προσιτές τιμές. Διότι, ξέρετε, συνήθως αυτό το αγαθό μπορεί να πει κανείς ότι είναι μια πολυτέλεια, δεν είναι ένα βασικό αγαθό για τη διαβίωση, αλλά ειδικά για τις εποχές των γιορτών είναι ένα πολύ βασικό αγαθό.
Δεν υπάρχει κάποιος που δεν θα αγοράσει ένα παιχνίδι για τα παιδιά του. Προφανώς το καταλαβαίνουμε όλοι, οπότε είναι πάρα πολύ σημαντικό για τους καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν και να τους προσφέρεται η καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας – τιμής προκειμένου να κάνουν αγορές οι οποίες είναι συμφέρουσες, οικονομικές και θα καλύψουν τις ανάγκες τους», τόνισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Πηγή