12.9 C
Athens
Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΑυτοκίνητοΟδηγούμε OpelCorsa 1.2T - Newsbeast

Οδηγούμε OpelCorsa 1.2T – Newsbeast

Date:

Related stories

Η Ιρίνα Σάικ έτοιμη να «ανάψει φωτιές» στο Καρναβάλι του Ρίο

Η Ιρίνα Σάικ έτοιμη να «ανάψει φωτιές» στο Καρναβάλι...

Ελβετία: Πρόστιμο 1.000.000 δολάρια στη Morgan Stanley λόγω Άκη Τζοχατζόπουλου

Ελβετία: Πρόστιμο 1.000.000 δολάρια στη Morgan Stanley λόγω Άκη...

Εάν το πόρισμα είναι κόλαφος, δεν υπάρχει συγκάλυψη – News.gr

«Στο συλλαλητήριο θα κατέβουν και ψηφοφόροι της ΝΔ» Για το...
spot_imgspot_img

Η Opel ήταν μέχρι πρότινος μια εταιρία που κατασκεύαζε ποιοτικά οχήματα με έμφαση στην πρακτικότητα, την αντοχή, το χαμηλό κόστος συντήρησης και όλα τα παραπάνω σε λογική τιμή. Αιχμή του δόρατος της γερμανικής εταιρίας τα τελευταία πολλά χρόνια ήταν (και είναι) το Corsa, ένα σούπερ μίνι χάτσμπακ που έχει πετύχει σε πέντε γενιές (σε τέσσερις δεκαετίες) σχεδόν 15 εκατομμύρια πωλήσεις.

Στη δοκιμή αυτή θα σας περιγράψουμε το Corsa 6ης γενιάς, που όμως πλέον δεν είναι ακριβώς Opel, αφού η Γερμανική εταιρία εντάχθηκε τα τελευταία χρόνια στο άρμα της Stellantis και επηρεάζεται πλέον από την γαλλική σχολή και συγκεκριμένα από το Peugeot 208 με το οποίο έχει έντονες ομοιότητες.

Σχεδιαστικά οι επιρροές της Γαλλικής σχολής λειτουργούν θετικά στο νέο Corsa του οποίου το βασικό αισθητικό χαρακτηριστικό είναι η νέα μάσκα, με τη μαύρη ενιαία επιφάνεια που καλύπτει το εμπρός μέρος και ενσωματώνει την γρίλια.

Με μια ματιά

Στο εσωτερικό εμφανής είναι η ψηφιακή αναβάθμιση, με το νέο σύστημα infotainment με την οθόνη των 10,0 ιντσών, αλλά και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7,0 ιντσών. Οι ψηφιακές τεχνολογίες του νέου Corsa δίνουν σε οδηγό και επιβάτες πολλές σύγχρονες παροχές, όπως τις φωνητικές εντολές, τις ενημερώσεις over-the-air, τις πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος, την ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto και την δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.
Όσον αφορά τους διατιθέμενους χώρους, αυτοί κρίνονται επαρκείς για 4 ενήλικους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρά 309 λίτρα, αλλά δεν έχει ρεζέρβα, γεγονός που ελλοχεύει ρίσκο όταν το τερέν κίνησης είναι οι δρόμοι της Ελλάδας.
Η θέση οδήγησης θα βολέψει εύκολα τους περισσότερους σωματότυπους, με επαρκή πλευρική στήριξη και καλή περιφερειακή ορατότητα. Ευτυχώς, η μη υιοθέτηση του i-cockpit δεν δημιουργεί διλλήματα στον οδηγό όσον αφορά τον αν θέλει να βλέπει το καντράν ή να ρυθμίσει στο σωστό ύψος το πολυρυθμιζόμενο τιμόνι.

Με απτή ποιότητα κατασκευής και αψεγάδιαστη εργονομία, το νέο Corsa διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ασφαλείας ADAS, σύστημα υποβοήθησης πέδησης, σύστημα αποτροπής σύγκρουσης, cruise control, Eco LED προβολείς, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα star-stop, ζάντες αλουμινίου 16”, κλπ.

Κινητήρας-κιβώτιο

Στη διάρκεια της δοκιμής μας οδηγήσαμε και τις δυο εκδόσεις του 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1,2 λίτρων, με τον οποίο εφοδιάζεται το νέο γερμανογαλλικό σούπερ μίνι. Πρόκειται για τον κλασικό θερμικό κινητήρα με απόδοση 100 ίππων και 205 Nm ροπής, καθώς και την ήπια υβριδική έκδοση 48V με ίδια ισχύ και ροπή. Στην περίπτωση του υβριδικού συνόλου, ένας ηλεκτροκινητήρας 28,5 ίππων, τοποθετημένος αμέσως μετά το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρει την ροπή από χαμηλά κάθε φορά που το απαιτεί ο οδηγός του, δίνοντας την εντύπωση ότι έχει περισσότερη ισχύ από ό,τι ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Η κίνηση και στις δύο περιπτώσεις μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου στο κλασικό κινητήριο σύνολο και αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη στην υβριδική έκδοση.
Οι τιμές απόδοσης των δύο κινητήριων συνόλων δεν εντυπωσιάζουν, αλλά δεν τα καταφέρνουν άσχημα έχοντας να αντιμετωπίσουν 1.194 ή 1267 κιλά βάρους οχήματος αντίστοιχα.
Η πολύ καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου (με ομαλές αλλαγές) αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, επιταχύνοντας το Corsa στα 0-100 σε 9.9΄΄ για να το φτάσει στην τελική ταχύτητα των 194 χλμ/ώρα, ενώ μόνο ψηλά στην κλίμακα των στροφών ο οδηγός θα αισθανθεί έλλειψη απόδοσης.
Την ίδια επιτάχυνση από στάση προσφέρει και το υβριδικό Corsa παρά το μεγαλύτερο βάρος του, αλλά η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 188 χλμ/ώρα. Σε επίπεδο αίσθησης ο υβριδικός κινητήρας μοιάζει πιο σβέλτος, παρά το ότι το αυτόματο κιβώτιο είναι ράθυμο, ειδικά στο οδηγικό προφίλ eco. Όμως, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του paddles («αυτιά» αλλαγής ταχυτήτων) στο τιμόνι και μπορεί ανά πάσα στιγμή να πάρει την «τύχη» στα χέρια του βελτιώνοντας αισθητά την σβελτάδα του συνόλου.

Από την θέση του οδηγού

Το best seller της Opel παραμένει ένα εύχρηστο, προβλέψιμο και ευχάριστο στην καθημερινότητα όχημα που εμπνέει αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.
Παρά το ότι είναι στημένο πάνω στην ίδια βάση με το Peugeot 208 και μοιράζεται μαζί του τα ίδια μηχανικά μέρη, η οδική συμπεριφορά απέχει πολύ από την σπορτίφ αίσθηση του 208 και βασικό ρόλο σε αυτό παίζει το μέτριο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης.
Η ανάρτηση παρά το ότι είναι σφιχτή (έως σημείου ενόχλησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων), επιτρέπει αισθητές κλίσεις στο αμάξωμα και μειώνει την άνεση των επιβατών, αλλά δείχνει πιο ανθεκτική στη χρήση, ειδικά στους «ξεχαρβαλωμένους» ελληνικούς δρόμους.
Η ποιότητα κύλισης είναι άνω του μέσου όρου, βοηθούμενη και από τα ψηλού προφίλ ελαστικά, αλλά και από την έλλειψη θορύβων από τα μηχανικά μέρη ακόμα και σε κακοτράχαλες διαδρομές.
Όσον αφορά το κράτημα του δρόμου, η συμπεριφορά του νέου Corsa είναι προβλέψιμη και σε γενικές γραμμές ουδέτερη, με ελαφρές υποστροφικές τάσεις όταν ο οδηγός ανεβάσει ρυθμό. Ευκολοοδήγητο στην πόλη, ευχάριστο στους επαρχιακούς δρόμους, μπορεί να κάνει με αξιοπρέπεια ταξίδια χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες.
Θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει σαν όχημα πολλαπλών χρήσεων που απευθύνεται σε κοινό που έχει προτεραιότητα την πρακτικότητα, την αντοχή στο χρόνο και το λογικό κόστος.
Το σίγουρο είναι επίσης ότι, η γαλλική σχεδιαστική σχολή του επιτρέπει να διεισδύει και σε πιο νεανικό κοινό, ενώ η αίσθηση της γεροδεμένης κατασκευής (που παραπέμπει στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία) παραμένει ατόφια όπως σε όλες τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου.

Αφήσαμε για το τέλος το θέμα της κατανάλωσης, καθώς κατά την διάρκεια των δοκιμών μας η υβριδική έκδοση κατανάλωσε ένα λίτρο περισσότερο ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής (7,0 λτ αντί 6,0 λτ του κλασικού κινητήρα), γεγονός που μάλλον οφείλεται τόσο στο μεγαλύτερο βάρος, όσο και στο αυτόματο κιβώτιο που σχεδόν πάντα καταναλώνει περισσότερο από το χειροκίνητο, εφόσον ο οδηγός ξέρει το «παιχνίδι» της οικονομικής οδήγησης.

Δια ταύτα

Πιο όμορφο, πιο σύγχρονο, αλλά απευθυνόμενο σε πιο παραδοσιακό κοινό από τους Γάλλους …συγγενείς του, το Corsa 6ης γενιάς σαφώς επηρεασμένο από την γαλλική σχολή, δεν αποστασιοποιείται (σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον) από τις παραδοσιακές του αξίες που το είχαν στο παρελθόν χαρακτηρίσει σαν το πιο γιαπωνέζικο μοντέλο της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας εξ αιτίας της αντοχής του και του χαμηλού κόστους συντήρησης.
Γεροδεμένο, προβλέψιμο, εύκολο και ασφαλές, ειδικεύεται στις αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, όντας ικανό και για μικρομεσαία ταξίδια.

Όσο για την επιλογή υβριδικό ή όχι, θεωρούμε πως είναι καθαρά υποκειμενική συνυπολογίζοντας την (μικρή) διαφορά τιμής, με την κατανάλωση, την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου και την διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας.

Υπέρ

  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Ευκολία οδήγησης
  • Ποιότητα
  • Ηχομόνωση
  • Εργονομία
  • Φρένα

Κατά

  • Σκληρή πίσω ανάρτηση
  • Μέτρια αίσθηση τιμονιού
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, super mini επιβατικό
Διαστάσεις: 4.060 Χ 1.765 Χ 1.433 χλστ
Μεταξόνιο: 2.538 χλστ
Βάρος (με οδηγό): 1.194 ή 1267 (MHEV) κιλά
Χώρος αποσκευών: 309 / 1.081 λτ ή 1.004 (hybrid)
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 44 λτ
Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βαλβιδος άμ. ψεκασμού, turbo, 1.199 κ.ε.
Ισχύς: 100 ίπποι / 5.500σαλ
Ροπή: 205 Nm / 1.750σαλ
Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα: 28,5 ίπποι
Ροπή Ηλεκτροκινητήρα: 55 Nm
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου, 0,43 kwh, 12,1 κιλά
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή Αυτόματο 6 σχέσεων (MHEV)
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
Τροχοί: 195/55/16
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω ταμπούρα ή Δίσκοι (Hybrid)
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,4 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9.9΄΄
Τελική ταχύτητα: 194 χλμ/ώρα ή 188 χλμ/ώρα (hybrid)
Κατανάλωση: 6,0 ή 7,0 (hybrid) λτ/100χλμ
Εκπομπές CO2: 114 ή 102 (hybrid) γρ/χλμ
Τιμή: από 21.600 ή από 23.100 (hybrid) €

Διαβάστε όλο το άρθρο

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Latest stories

spot_img