16.7 C
Athens
Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΕιδήσεις«Μέσω προσομοίωσης καταλήξαμε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού» – News.gr

«Μέσω προσομοίωσης καταλήξαμε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού» – News.gr

Date:

Related stories

Διεθνή πρακτορεία ειδήσεων και μεγάλα ΜΜΕ για τις μαζικές διαδηλώσεις στην Ελλάδα

Το αίτημα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που συμμετείχαν στα συλλαλητήρια...

EΝΦΙΑ: Διορθώσεις σε παλαιά εκκαθαριστικά πριν έρθει ο νέος λογαριασμός

EΝΦΙΑ: Διορθώσεις σε παλαιά εκκαθαριστικά πριν έρθει ο νέος...

Τέλος εποχής για το Skype – «Το… έφαγε» το Zoom

Η Microsoft θα κλείσει, τον Μάιο, το Skype, την...

Δεκατρείς τραυματίες στα νοσοκομεία – Δεκάδες συλλήψεις – News.gr

Σε πεδίο μάχης μεταξύ των «γνωστών αγνώστων» και της...
spot_imgspot_img

Ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα αίτια της πυρόσφαιρας και της φωτιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων

«Ξεκινήσαμε την έρευνα χωρίς βίντεο φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας» ξεκαθάρισε μιλώντας στην ΕΡΤΝews o πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου.

Μιλώντας για τη διερεύνηση της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη και το ρόλο του φορέα, τόνισε ότι ο οργανισμός «έπρεπε να υπάρχει από το 2004 και δημιουργήθηκε το 2023». Σχολιάζοντας το πόρισμα που δημοσιεύθηκε χθες, μια μέρα πριν από την συμπλήρωση δύο χρόνων από την σύγκρουση των δύο τρένων, είπε χαρακτηριστικά, ότι «δεν γνωρίζουμε πόσοι πέθαναν από τη φωτιά», ενώ όσον αφορά την παρουσία άγνωστης καύσιμης ύλης που προκάλεσε την πυρόσφαιρα, δήλωσε ότι «μέσω προσομοίωσης καταλήξαμε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού».

Παράλληλα, ο κ. Παπαδημητρίου έκανε λόγο για ένα «αλαλούμ» που επικράτησε στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας, λέγοντας ότι έγιναν πολλά λάθη, ακόμα και από τους εισαγγελείς που ήταν στο σημείο, ενώ επανέλαβε τον ισχυρισμό ότι «δεν υπήρχε κάποια κεντρική εντολή για μπάζωμα». Όπως δήλωσε «τις πρώτες στιγμές δεν υπήρχαν πρωτόκολλα, επικρατούσε αλαλούμ μεταξύ Πυροσβεστικής και Αστυνομίας. Το πρώτο μέλημα ήταν να σωθούν οι άνθρωποι» σημειώνοντας στη συνέχεια, ότι «στις 3 Μαρτίου έγιναν όλα λάθος στο πεδίο, όσον αφορά στη συλλογή των στοιχείων».

Αναφερόμενος στις έρευνες και στα αίτια του θανάτου των επιβαινόντων, είπε ότι «ακόμα και ένας άνθρωπος να πέθανε από την φωτιά, έπρεπε να το ερευνήσουμε». Ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών ανέφερε ότι «μέσω προσομοίωσης καταλήξαμε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού». Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Παπαδημητρίου «από τα βίντεο βλέπω διαφορετικό χρώμα καπνού, λευκό από μαύρο, άρα είναι διαφορετικό καύσιμο, συν από τα ίχνη στο έδαφος βλέπω διαφορετικό καύσιμο».

Ερωτηθείς που μπορεί ενδεχομένως να είχε τοποθετηθεί η άγνωστη εύφλεκτη ουσία, ο κ. Παπαδημητρίου δήλωσε, ότι «θα έπρεπε να είναι μεταξύ της δεύτερης μηχανής και της πρώτης ανοιχτής φορτάμαξας που είχε τις ατσάλινες πλάκες». Απαντώντας στο ερώτημα, γιατί δεν βρέθηκε κάτι, τόνισε: «Δεν βρέθηκαν υπολείμματα. Η απάντηση των ειδικών είναι, ότι εάν υπήρχε κάτι τέτοιο και αν είχε καεί σε αυτές τις θερμοκρασίες, δεν θα είχαν βρεθεί υπολείμματα».

Παράλληλα, όπως είπε «εάν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 θα υπήρχαν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας». Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου, η έρευνα είναι ανοικτή. «Κάναμε τη δουλειά μας, σαν να ήταν τα παιδιά μας στο τρένο», δήλωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι ο ίδιος δεν βρήκε κάποια κεντρική εντολή για το μπάζωμα. Mιλώντας για τα λάθη που έγιναν στις 28 Φεβρουαρίου 2023 δήλωσε: «Εκείνη την βραδιά, ήταν λάθος ακόμα και η εργονομία του σταθμού. Το βράδυ ο σταθμάρχης ήταν μόνος του και απαντούσε ακόμα και σε τηλέφωνα κατοίκων».

Διαβάστε όλο το άρθρο

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Latest stories

spot_img