Chun Mei Liu: από τη Νέα Ταϊπέι μέχρι το Μιζάνο

0
40


του Νεκτάριου Διατσίδη
 ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η Chun Mei Liu εκπροσωπεί περήφανα την Ταϊβάν στην ιστορική πρώτη σεζόν του WorldWCR και είναι μια εμπνευσμένη φιγούρα για πολλούς νέους αναβάτες από τη χώρα και την περιοχή της. Η 42χρονη από τη Νέα Ταϊπέι είναι έμπειρη αναβάτης και είναι επίσης εκπαιδευμένη μηχανικός και τεχνικός μοτοσυκλετών, η οποία εργάζεται άνετα με τις δικές της μοτοσυκλέτες. Η αναβάτης της WT Racing Team Taiwan εξομολογείται ότι αγαπά όλα τα είδη μοτοσυκλετών και τώρα στη Yamaha YZF-R7 απολαμβάνει αγώνες με τις πιο γρήγορες γυναίκες στον πλανήτη.
Πώς ξεκίνησε
Η Liu περιγράφει τις αρχικές της επιδρομές στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, σχολιάζοντας: «Ξεκίνησα να οδηγώ για πρώτη φορά όταν ήμουν 17 ετών και το σκούτερ Yamaha Cygnus ήταν το πρώτο. Αμέσως ένιωσα ενθουσιασμένη και σκέφτηκα να μπορώ να οδηγήσω μεγάλες αποστάσεις». Και συνεχίζει, «Έπαιζα επίσης μπάσκετ, τένις και μπάντμιντον όταν ήμουν νεότερη, αλλά ήταν οι μοτοσυκλέτες που ήθελα να ασχοληθώ περισσότερο. Αυτό ήταν πάντα το πάθος μου και κάτι που είναι στο αίμα μου. Σε σύγκριση με άλλα αθλήματα, οι αγώνες μοτοσυκλέτας είναι το μόνο στο οποίο μπορώ πραγματικά και να επικεντρωθώ».ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόσφατη αγωνιστική δραστηριότητα
Τις τελευταίες πέντε σεζόν, μεταξύ 2019 και 2023, η Liu οδήγησε στο πρωτάθλημα αγώνων της Ασίας χτίζοντας την εμπειρία της στην Κίνα και την Ιαπωνία, αγωνιζόμενη εναντίον ανδρών αθλητών. Συμμετείχε επίσης στο Πρωτάθλημα Αγώνων Δρόμου Μοτοσυκλέτας της Ταϊβάν το 2021 και στη κατηγορία Superbike Taiwan 2022, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία στην πορεία. Άρχισε να αγωνίζεται με μοτοσυκλέτες 50cc και 125cc, προχωρώντας σε πιο ισχυρές μοτοσυκλέτες καθώς η εμπειρία της αυξανόταν, οδηγώντας τη Yamaha R3 και την Kawasaki 250cc.
Αύξηση της δημοτικότητας του αθλήματος στην Ταϊβάν
Η Liu εξηγεί την τοπική σκηνή αγώνων στη χώρα καταγωγής της λέγοντας: «Δεν έχουμε τόσες πολλές πίστες για αγώνες όπως στην Ευρώπη. Ακόμη και σε σύγκριση με την Κίνα ή την Ιαπωνία, έχουμε μόνο τρεις ή τέσσερις πίστες για μοτοσυκλέτα. Είναι ακόμα δύσκολο για τους ανθρώπους εδώ, τους οπαδούς, να έρθουν σε επαφή με αγώνες μοτοσυκλετών. Αισθάνομαι ότι συνέβαλα στους αγώνες μοτοσυκλετών στην Ταϊβάν, γιατί ήμουν πραγματικά η μόνη που πήγα στο εξωτερικό για τόσους πολλούς Αγώνες και εκπροσωπούσα την Ταϊβάν. Έτσι τώρα οι θαυμαστές μου και οι περισσότεροι λάτρεις των αγώνων μοτοσυκλέτας στην Ταϊβάν έχουν μάθει πώς λειτουργούν οι αγώνες χάρη σε εμένα».
Συνεχίζει να περιγράφει πώς όλο και περισσότεροι αναβάτες της Ταϊβάν ενδιαφέρονται περισσότερο για τους αγώνες λόγω της αυξημένης παρουσίας πιο ισχυρών μοτοσυκλετών στο δρόμο στη χώρα της Ανατολικής Ασίας. «Οι μοτοσυκλέτες είναι ένας πολύ συχνά διαδεδομένος τρόπος μεταφοράς στην Ταϊβάν, δεν έχουν όλοι αυτοκίνητο, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν μοτοσυκλέτα, όπως 50cc ή 125cc, άνδρες και γυναίκες», εξηγεί. «Τώρα το ενδιαφέρον για το άθλημα αυξάνεται επειδή περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται και υπάρχουν περισσότερες βαρύτερες μοτοσυκλέτες τριγύρω. Στο παρελθόν οι μοτοσυκλέτες πολλών κυβικών ήταν πιο περιορισμένες, αλλά τώρα περισσότεροι άνθρωποι οδηγούν μοτοσυκλέτες 500cc και άνω, οπότε εξελίσσεται».
Σύγκριση και αντιστοιχία των αγώνων της Ασίας και της Ευρώπης
Όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ αυτών που έχει βιώσει στο πρωτάθλημα αγώνων δρόμου της Ασίας, σε σύγκριση με αυτό που βλέπει φέτος στο WorldWCR, σχολιάζει: «Οι αγώνες στην Ασία είναι σχεδόν σαν να είστε στο σχολείο, αλλά όχι ακόμα στο πανεπιστήμιο. Στην Ευρώπη είναι σαν να αποκτάς τα προσόντα αγώνων, ώστε να μπεις στο πανεπιστήμιο! Με το WorldWCR, το πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου είναι αρκετά σφιχτό και “πρέπει να προετοιμαστούμε για ανταγωνιστικούς αγώνες”. Με το ARRC νιώθεις ότι έχεις περισσότερο χρόνο να προετοιμαστείς, έχεις χρόνο να περάσεις από Ελεύθερες Δοκιμές και να διορθώσεις τα λάθη σου, ενώ μου αρέσει να οδηγώ στο WorldWCR στην Ευρώπη, απλά πρέπει να είμαι έτοιμη».
Η Ταϊβανέζα αναβάτρια λέει ότι της έχουν κάνει ήδη να νιώθει ευπρόσδεκτη στο paddock του WorldSBK, δηλώνοντας: «Έχω κάνει γρήγορα μερικούς φίλους από άλλες ομάδες και είναι πολύ καλοί. Το βρήκα τελείως διαφορετικό από το ARRC, όπου οι σχέσεις μπορεί να είναι λίγο πιο τεταμένες μεταξύ των αναβατών λόγω της ανταγωνιστικότητας. Ήμουν πάντα σε επαφή με τους ίδιους αναβάτες στις ίδιες ομάδες, οπότε ήταν πιο δύσκολο να κάνω φίλους στο Ασιατικό πρωτάθλημα. Ελπίζω το WorldWCR να έρθει στην Ασία κάποια μέρα. Μου αρέσει το Mιζάνo και οι πίστες στην Ισπανία. Ανυπομονώ για τον τελευταίο γύρο στη Χερέθ. Στο Mιζάνo η πίστα είναι καλή γιατί έχει πολλές στροφές όπως μερικές από τις πίστες που έχουμε στην Ασία, όχι με μεγάλες ευθείες και μεγάλες στροφές».
Μία αφοσιωμένη αναβάτρια
Όσον αφορά τις συνήθειές της στην οδήγηση μακριά από την πίστα, η Liu παραδέχεται: «Θα οδηγήσω κάθε τύπο μοτοσυκλέτας που μπορώ να βρω στα χέρια μου! Κυρίως ταξιδεύω γύρω από την Ταϊβάν επειδή είναι ένα μικρό νησί και είναι εύκολο να μετακινηθώ. Συνήθως κάνω ταξίδια τεσσάρων έως πέντε ημερών, απλώς οδηγώ. Πηγαίνω σε ορεινούς δρόμους και εξερευνώ, καθώς και στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, κάθε είδους δρόμους. Ελπίζω να οδηγώ περισσότερο στους δρόμους και να εξερευνώ και στην Ευρώπη, αλλά προς το παρόν είμαι πολύ απασχολημένη με αγώνες και δουλειά». «Οδηγώ μοτοκρός για προπόνηση, αλλά δεν έχω οδηγήσει ποτέ χωμάτινες μοτοσυκλέτες ανταγωνιστικά γιατί δεν υπάρχουν οργανωμένοι αγώνες μοτοκρός στην Ταϊβάν. Δεν νομίζω ότι θα αγωνιστώ ποτέ πραγματικά στο μοτοκρός ανταγωνιστικά γιατί απλά δεν έχω το επίπεδο», σχολιάζει ταπεινά.

Βελτίωση που οφείλεται στην εκπαίδευση
Αναγνωρίζοντας τον ρόλο που είχε η μεγαλύτερη επιρροή της στη μοτοσυκλέτα στην καριέρα της, η Liu αποκαλύπτει: «Ο μάνατζερ και ο εκπαιδευτής μου είναι πραγματικά το άτομο που με έχει διδάξει τα περισσότερα στους αγώνες. Κάθε φορά που κάνω ένα λάθος στις δοκιμές, δεν με δυσκολεύει! Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους έχω εξελιχθεί στο άθλημα. Με έχει κάνει μία από τις καλύτερες αναβάτριες στην Ταϊβάν. Στην πραγματικότητα είναι ο μάνατζέρ μου, ο εκπαιδευτής μου και ο μηχανικός μου! Δουλεύουμε μαζί 23 χρόνια».
Η Chun Mei απαντά σε σύντομες ερωτήσεις…
Τι σημαίνει για εσάς να βρίσκεστε στο εναρκτήριο grid του WorldWCR;
«Σημαίνει πολλά για μένα γιατί είναι αυτό που έψαχνα όσο μεγάλωνα. Είμαι πραγματικά ευγνώμων για την ευκαιρία να είμαι στο WorldWCR, είναι μια καταπληκτική εμπειρία. Μπορώ να επαναφέρω αυτή την εμπειρία και να τη μοιραστώ με τους ανθρώπους, να εξηγήσω σε άλλους αγωνιζόμενους μοτοσυκλετών στην Ταϊβάν πώς είναι να αγωνίζεσαι στην Ευρώπη. Αυτό είναι σίγουρα ένα από τα πιο σημαντικά ορόσημα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Ταϊβάν. Μπορώ να ενθαρρύνω και να εμπνεύσω περισσότερους ανθρώπους από την επόμενη γενιά να συμμετάσχουν σε αυτό το άθλημα και να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Το WorldWCR έχει τόσο μεγάλες δυνατότητες για αναβάτριες σε όλο τον κόσμο».
Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας αναβάτες;
«Ο Casey Stoner που οδηγούσε τόσο καλά την Ducati. Είχε μερικές πολύ μοναδικές δεξιότητες και ήταν ένας από εκείνους τους κορυφαίους αναβάτες από τους οποίους μπορείς να μάθεις πολλά πράγματα. Από τους σημερινούς αναβάτες είναι ο Marc Marquez. Στα καλύτερά του ήταν απίστευτος, ήταν στην κορυφή του παιχνιδιού για πολύ καιρό. Όταν είχε ατυχήματα και τραυματισμούς, μετά την αποθεραπεία και την αποκατάστασή του, είναι εκπληκτικό ότι εξακολουθεί να είναι ένας από τους καλύτερους αναβάτες στον κόσμο. Αυτό είναι που τον κάνει τόσο ξεχωριστό».
Ποιος είναι ο αγαπημένος σας αθλητικός αστέρας εκτός της μοτοσικλέτας;
«Πιθανώς ο Shohei Ohtani. Είναι Ιάπωνας και είναι ένας από τους καλύτερους παίκτες του μπέιζμπολ στον κόσμο. Η ενέργεια και οι σωματικές του δυνατότητες είναι εκτός αυτού του κόσμου. Είναι ένας από τους καλύτερους παίκτες στο Major League Baseball και αυτό είναι πραγματικά εντυπωσιακό για έναν Ιάπωνα παίκτη να φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Μου αρέσει να βλέπω μπέιζμπολ, αλλά δεν μπορώ να το παίξω καλά»!
Ποια είναι η αθλήτρια που σας εμπνέει περισσότερο;
«Tai Tzu-ying, Ταϊβανέζα παίκτρια μπάντμιντον. Πριν γίνει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο, όχι ότι πολλοί άνθρωποι ενδιαφέρονταν τόσο για το μπάντμιντον στην Ταϊβάν. Έχει εμπνεύσει τόσους πολλούς ανθρώπους της Ταϊβάν να ασχοληθούν με αυτά τα είδη αθλημάτων. Αυτό την κάνει ξεχωριστή για μένα».
Έχετε κανένα κατοικίδιο;
«Ναι, έχω ένα σκύλο. Έρχεται μαζί μου όταν τρέχω και αυτό με κάνει να νιώθω χαλαρή. Ουσιαστικά τον υιοθέτησα γιατί ήταν στους δρόμους και είχε σπάσει το πόδι. Έτσι τον πήγα στον κτηνίατρο για να γιατρευτεί το πόδι του και του έδωσα ένα σπίτι. Τον έχω εκπαιδεύσει να κολυμπάει, έρχεται για πεζοπορία μαζί μου και τώρα είμαστε πάντα μαζί τα τελευταία τρία χρόνια».

Πηγή