ΔΡΥΜΟΣ

0
835

Ο κύριος στόχος του προγράμματος ΔΡΥΜΟΣ είναι η καινοτομία της εκπαίδευσης της δασοκομίας μέσω μεταφοράς ευρημάτων μιας μικτής εκπαιδευτικής προσέγγισης, αξιοποιώντας ένα πρόβλημα με συγκεκριμένο τρόπο μάθησης.

Το γενικό επίπεδο της ένταξης των τεχνολογικών πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η εκπαίδευση δασοκομίας σε πολλές χώρες έχει χρησιμοποιήσει τις παραδοσιακές διδακτικές προσεγγίσεις, όπως η θεωρητική διδασκαλία, οι διαλέξεις περισσότερο ή λιγότερο μικτές με την πρακτική στον τομέα της κατάρτισης και των εκδρομών. Στηρίχθηκε κυρίως στα παραδοσιακά μέσα μάθησης π.χ. έντυπη διαφόρων εκδόσεων κλπ. Τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι πλέον σε θέση να παρέχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ως εκ τούτου, η εκπαίδευση δασοκομίας χρειάζεται να υιοθετήσει σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις  και καινοτόμες τεχνικές μάθησης για να είναι σε θέση να κρατήσει το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου, και να εξασφαλίσει την ευελιξία στην εκπαίδευση για την αποτελεσματική μεταφορά γνώσεων.

Ο κύριος στόχος αυτού του προγράμματος είναι η καινοτομία της εκπαίδευσης της δασοκομίας μέσω μεταφοράς ευρημάτων μιας μικτής εκπαιδευτικής προσέγγισης, αξιοποιώντας ένα πρόβλημα με συγκεκριμένο τρόπο μάθησης. Εκτός από τη μεταφορά της διδακτικής προσέγγισης, το έργο στοχεύει επίσης στη μεταφορά των απαιτήσεων για ένα στοχευόμενο ΤΠΕ περιβάλλον. Θεματικά, η πιλοτική εφαρμογή επικεντρώνεται στην εκμάθηση σχετικά με:

– Τεχνητή αναγέννηση των δασών στην αλλαγή των συνθηκών: διάφορες μεθόδους για την παραγωγή φυτών προς φύτευση δασικών δέντρων (εμπορευματοκιβώτια ή σχεδόν ριζωμένα), αγενή πολλαπλασιασμό, κλπ. Επιπλέον, είμαστε σε θέση να παρέχουμε καινούριες γνώσεις και μεθόδους για τη χρήση της υδρο-gel σε αναγεννήσεις δασών έτσι ώστε να αυξηθεί η αντοχή στην ξηρασία φυτά και τη συνολική επιτυχία των δασικών φυτειών.
– Πυροπροστασία και εθελοντισμός
– Προστασία από τις πλημμύρες
– Η γνώση και η αναγνώριση της πανίδας των δασών
– Εκπαίδευση εκπαιδευτών για το πώς να θα γίνει η διάσωση των επιστημονικών πληροφοριών σχετικά με το ευρύτερο κοινό
– Καινοτόμες μέθοδοι μέτρησης των δασών: Το μάθημα αυτό εισάγει την εκμετάλλευση και τη χρήση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού μέτρησης των δασών (για τη μέτρηση ξυλαποθέματος – διαμέτρου δέντρο, ύψος, όγκο ..). Ο εξοπλισμός αυτός μπορεί να είναι πολύ χρήσιμος, αλλά είναι πολύ ακριβός, γι ‘αυτό δεν χρησιμοποιείται στην πράξη στη Σλοβακία (μόνο σε μικρή έκταση).
– Κοντά στη φύση της δασοκομίας : δασοκομικό σύστημα, το οποίο εκμεταλλεύεται τις φυσικές διεργασίες στα δασικά οικοσυστήματα (όπως ταυτόχρονη και συμβιωτική σχέση) για: α) τη μείωση της ανθρώπινης παρέμβασης στην ανάπτυξη των δασών, και, συνεπώς, τη μείωση του κόστους για τις δασοκομικές θεραπείες και β) να χτίσει τη δομή των δασών , η οποία είναι περισσότερο φυσική και ως εκ τούτου πιο ανθεκτική έναντι διαφόρων συμφορών και παράσιτων.
– Ξυλεία ποικιλία και εμπόριο: σε αυτό έχουμε δώσει έμφαση στην ποικιλία ξυλείας και τις κατηγορίες ποιότητας ξυλείας και τα ελαττώματα της ξυλείας τα οποία επηρεάζουν την ποιότητα και την τιμή τους. Ωστόσο, η πορεία περιλαμβάνει επίσης και κάποια υλικά για την μέτρηση της ξυλείας, το εμπόριο ξυλείας και της επικοινωνίας στην επιχείρηση.

Κύρια αποτελέσματα του έργου είναι i) η μεταφορά μιας μικτής εκπαιδευτικής προσέγγισης στην ελληνική περαιτέρω εκπαίδευση της δασοκομίας, ii) την προσαρμογή και την εφαρμογή μιας διαδικτυακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας και iii) ΤΠΕ που βασίζονται στο παιδαγωγικό υλικό που δημιουργήθηκε και δοκιμάστηκε (πιλοτικό πρόγραμμα «διαχείριση των δασών υπό αλλαγμένες συνθήκες περιβάλλοντος «. Αυτή η προσέγγιση θα υποστηρίξει την καινοτομία που βασίζεται σε ΤΠΕ εργαλεία μάθησης και τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνας για τις δασοκομικές πρακτικές. Σε μακροπρόθεσμη βάση, αυτές οι δραστηριότητες βοηθούν να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και της πρακτικής των δασών και την αύξηση της συνεργασίας μεταξύ τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here