e Vitara: Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Suzuki στην Ευρώπη είναι γεγονός – Πότε έρχεται και με τι προδιαγραφές;

0
28


Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το e Vitara αποτελεί το πρώτο παγκόσμιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Suzuki και βασίζεται στο πρωτότυπο μοντέλο «eVX», το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου στην Ινδία τον Ιανουάριο του 2023.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τροχοί και το μακρύ μεταξόνιο ενώ στο εσωτερικό υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων και κεντρική οθόνη, ενωμένες σε ένα μόνιτορ. Η νοοτροπία γύρω από την οποία είναι «χτισμένο» ο e Vitara είναι «High-Tech & Adventure», με κάθε σχεδιαστική και τεχνολογική πινελιά να εξυπηρετεί τους παραπάνω όρους. Το μοντέλο έχει μήκος 4.275χλστ. πλάτος 1.800χλστ. ύψος 1.635χλστ. και μεταξόνιο στα 2.700χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος μετριέται στα 18 εκατοστά.
Με μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου και αποδοτικό eAxleΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου(LFP). Παράλληλα, το μοντέλο εξοπλίζεται με το σύστημα τετρακίνησης «AllGrip-e» το οποίο αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το νέο e Vitara «πατάει» στην πλατφόρμα «HEARTECT-e» η οποία έχει ελαφριά δομή, προσφέρει προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης αλλά και ευρύχωρο εσωτερικό. Μάλιστα η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το e Vitara θα προσφέρεται σε δύο δικίνητες εκδόσεις και μία τετρακίνητη, με τις προσφερόμενες μπαταρίες να είναι 49 και 61 kWh. Στις 2WD εκδόσεις η ιπποδύναμη είναι 144 άλογα και 177 με κοινή ροπή στα 189 Nm, ενώ στην τετρακίνητη ανεβαίνει στα 184 άλογα και τα 300 Nm ροπής.
Το μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025.

Πηγή