F1 GP Βραζιλίας: Μετά από 4 εγκαταλείψεις και δύο εκκινήσεις, ο Verstappen «δίδαξε» και πήρε τη νίκη

0
29


Του Γιώργου Παλληκάρη
Τι κι αν ξεκίνησε από την 17η θέση, ο Ολλανδός Max Verstappen έκλεισε στόματα παίρνοντας μία απίθανη νίκη, στο πιο επεισοδιακό GP της χρονιάς. Η πρώτη εγκατάλειψη λόγω βροχής ήρθε από το… γύρο σχηματισμού. Συνολικά 4 πιλότοι εγκατέλειψαν, ενώ υπήρξε και διακοπή αγώνα με κόκκινη σημαία για περίπου μισή ώρα. Με τα γλιστρήματα να είναι εκατοντάδες, ο Norris μπορεί να ήταν Pole man όμως έχασε την πρωτιά από την πρώτη στροφή. Με τις συνθήκες να αλλάζουν συνεχώς, ο μόνος σταθερά καλός ήταν ο αλάνθαστος Verstappen ο οποίος παρέδωσε μαθήματα οδήγησης και εξασφάλισε το πρωτάθλημα. Στις θέσεις 2-3 η Alpine πετυχαίνοντας ένα απίστευτο αποτέλεσμα. Δείτε τι συνέβη στον αγώνα:ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η πίστα

Η πίστα έχει μήκος 4.309 μέτρα και οι οδηγοί σε 71 γύρους καλύπτουν 305.879 χλμ. Το ρεκόρ πίστας κατέχει από το 2018 ο Bottas ενώ υπάρχουν δύο ζώνες DRS.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η σειρά εκκίνησης

Μετά τις άκρως επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές στο Sao Paulo (5 κόκκινες σημαίες και αρκετές κίτρινες), ο Norris πήρε την Pole Position αφήνοντας πίσω του τον George Russell. Στην τρίτη θέση για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Tsunoda ενώ την πεντάδα κλείνουν οι Ocon και Lawson. Leclerc στην 6η θέση ενώ ο Verstappen αν και έκανε τον 12ο καλύτερο χρόνο, έχει ποινή 5 θέσεων για αλλαγή κινητήρα και θα ξεκινήσει από την 17η θέση. Εκτός αγώνα ο Alex Albon καθώς οι μηχανικοί δεν πρόλαβαν να επισκευάσουν τις ζημιές στο μονοθέσιο του από τις κατατακτήριες ενώ από το pit lane ξεκινά ο Sainz.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Πως κύλησε ο αγώνας

Κατά τον γύρο σχηματισμού, ο Lance Stroll θα χάσει τον έλεγχο και θα χτυπήσει για λίγο στις μπαριέρες ενώ στη συνέχεια θα παγιδευτεί στις αμμοπαγίδες. Αυτό θα αναβάλλει για λίγα λεπτά την εκκίνηση.
Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο George Russell θα καταφέρει να κλέψει την 1η θέση από το Norris στην πρώτη στροφή. Παράλληλα, ο Tsunoda θα προστατέψει την τρίτη θέση του σε μία καθαρή εκκίνηση, ενώ μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου ο Verstappen από 17ος θα βρεθεί 11ος.

Ένα τετ α κε του Perez θα τον ρίξει αρχικά στο γρασίδι και στη συνέχεια στην τελευταία θέση, ενώ να θυμίσουμε πως αγωνίζονται 18 μονοθέσια καθώς Albon και Stroll δεν συμμετέχουν.

Η βροχή έκανε την εμφάνιση της ήδη από τον 4ο γύρο και οι οδηγοί ενημερώνονται συνεχώς από τα team radios τους για την πορεία της κακοκαιρίας. Η ορατότητα είναι κακή και η πρόσφυση δύσκολη, όμως η βροχή δεν έχει συνεχώς την ίδια ένταση. Τη μία στιγμή είναι έντονη και έναν γύρο μετά σταματά, μέχρι να ξεκινήσει πάλι.
Λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, το DRS δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί προς αποφυγή ατυχήματος. Ο Verstappen συνεχίζει να ανεβαίνει στην κατάταξη έχοντας φτάνει πλέον μέσα σε 12 γύρους, από την 17η θέση στην 6η. Τα γλιστρήματα είναι αρκετά από σχεδόν όλους τους οδηγούς οι οποίοι «παλεύουν» με φθαρμένα ελαστικά να βρουν πρόσφυση στην άκρως βρεγμένη πίστα. Με 20 από τους 70 γύρους να έχουν περάσει, η πρώτη δεκάδα είναι: Russell – Norris – Tsunoda – Ocon – Leclerc – Verstappen – Lawson – Piastri – Gasly – Alonso.

Ο Lewis Hamilton γλιστράει αρκετά και παραπονιέται στο team radio πως το μονοθέσιο «δεν οδηγιέται».
Το πρώτο Virtual Safety Car θα έρθει στον 28ο γύρο καθώς ο Hulkenberg της Haas θα ακινητοποιηθεί εντός της πίστας, όμως τελικά θα καταφέρει να φτάσει αργά στα Pits. Οι μηχανικοί θα επισκευάσουν το πρόβλημα και έτσι θα συνεχίσει τον αγώνα κανονικά.

Αυτή η παρουσία του Virtual Safety Car για έναν γύρο, θα οδηγήσει πολλούς οδηγούς στα Pits. Ocon και Verstappen όμως δεν θα μπουν και έτσι θα βρεθούν στις θέσεις ένα και δύο, όσο η βροχή πέφτει καταρρακτώδης.
Το κανονικό Safety Car θα έρθει μόλις ένα γύρο μετά, στο 30ο γύρο, λόγω της υπερβολικής συγκέντρωσης νερού. Δεν θα γίνει όμως διακοπή αγώνα, καθώς υπάρχει ενημέρωση πως η ένταση της βροχής θα μειωθεί σε 2 λεπτά.

Τελικά, ενώ ο αγώνας ήταν υπό καθεστώς Safety Car, ο Colapinto θα χάσει τον έλεγχο και θα πέσει στις μπαριέρες, φέρνοντας κόκκινη σημαία και διακοπή αγώνα για σχεδόν μισή ώρα.
Η κατάταξη την ώρα της κόκκινης σημαίας ήταν:

Η επανεκκίνηση θα γίνει με rolling start με 35 γύρους να απομένουν. Οι οδηγοί άλλαξαν ελαστικά, και πάλι όμως «παλεύουν» για πρόσφυση καθώς το νερό είναι πολύ ενώ και η ορατότητα σε μερικά σημεία ανύπαρκτη.

Ο Nico Hulkenberg της Haas θα αποκλειστεί από τον αγώνα καθώς σε μία στιγμή που βγήκε για λίγο εκτός πίστας (28ο γύρο), θα μπει ξανά μέσα μετά από τη βοήθεια των υπευθύνων της πίστας. Αυτή η κίνηση θα φέρει τον αποκλεισμό του από το υπόλοιπο του αγώνα.

Στον 37ο γύρο ο Bearman θα χάσει τον έλεγχο και θα φέρει αρκετές σβούρες, φτάνοντας μέχρι τις μπαριέρες αλλά με λίγα χιλιόμετρα. Θα συνεχίσει με λαβωμένο μονοθέσιο.

Δύο γύρους μετά, στον 39ο, ο Carlos Sainz θα χάσει και αυτός τον έλεγχο και θα πέσει στις μπαριέρες. Είναι εκτός μάχης και το σημείο που έχει ακινητοποιηθεί το μονοθέσιο του, φέρνει ξανά Safety Car, το οποίο θα παραμείνει για 4 γύρους.

Μετά την αποχώρηση του Safety Car, ο Verstappen θα πάρει πολύ γρήγορα την πρώτη θέση από τον Ocon, με τον Gasly τρίτο, τον Leclerc τέταρτο και τον Russell πέμπτο. Ο Alonso θα βγει για λίγο εκτός πίστας αλλά θα επιστρέψει στην τελευταία θέση.
Ο Ολλανδός πολύ γρήγορα θα χτίσει διαφορά ασφαλείας από τον Ocon, ενώ οι μονομαχίες είναι συνεχείς στις πιο χαμηλές θέσεις. Τα σπρέι βροχής μεγάλα, ενώ οι προβλέψεις δείχνουν νέα έντονη βροχή στους τελευταίους 5 γύρους του αγώνα.

Τελικά, δεν θα υπάρξει ούτε έντονη βροχή, ούτε ανακατατάξεις στο υπόλοιπο του αγώνα καθώς οι διαφορές μεταξύ των οδηγών έχουν μεγαλώσει και το DRS δεν επιτρέπεται να ενεργοποιηθεί λόγω ολισθηρότητας.
Στον πιο επεισοδιακό αγώνα της χρονιάς, ο Ολλανδός θα αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία και θα πάρει μία επιβλητική νίκης, έχοντας ξεκινήσει από την 17η θέση. Η τελική κατάταξη είναι: Verstappen – Ocon – Gasly – Russell

Πηγή