F1 GP Qatar: Εύκολη νίκη Verstappen σε έναν αγώνα με 5 εγκαταλείψεις και 3 Safety Cars

0
31


Του Γιώργου Παλληκάρη
Μετά από 3 Safety Cars, μετά από 5 εγκαταλείψεις, ο ήδη Π.Π. Max Verstappen πήρε μία εύκολη νίκη. Δεύτερος ο Leclerc και τρίτος ο Piastri, αφήνοντας έτσι ανοικτό το Π.Π. κατασκευαστών, το οποίο θα κριθεί στο επόμενο και τελευταίο GP, στο Άμπου Ντάμπι. Η McLaren ήταν έτοιμη να το πανηγυρίσει από σήμερα, όμως μία ποινή 10 δευτ. που δέχθηκε ο δεύτερος Norris λίγους γύρους πριν την καρό σημαία, έφερε τη Ferrari στο podium και τους πολύτιμούς βαθμούς που ψαλίδισαν την διαφορά.ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Να αναφέρουμε πως οι 5 οδηγοί που εγκατέλειψαν είναι οι: Stroll – Ocon – Colapinto – Perez – Hulkenberg ενώ ο Hamilton (που δεν είχε καλό αγώνα) ζήτησε από την ομάδα του να αποσυρθεί από τον αγώνα, όμως τελικά θα συνεχίσει και θα τερματίσει 13ος.
Η πίστα
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Το Lusail International Circuit κατασκευάστηκε το 2004 και έχει μήκος 5.419 μέτρα. Η  διαδρομή περιλαμβάνει 16 στροφές μέσης και υψηλής ταχύτητας, ενώ η μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, έχει μήκος άνω του 1 km. Οι αγωνιζόμενοι διανύουν συνολικά 57 γύρους μέχρι την καρό σημαία του τερματισμού, ενώ το ρεκόρ πίστας κατέχει ο Verstappen από το 2023 με 1.24.311
Η σειρά εκκίνησης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Μπορεί ο Max Verstappen (ο οποίος από το προηγούμενο GP, εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο), να έκανε τον ταχύτερο χρόνο στο Q3, όμως δέχθηκε ποινή μίας θέσης και θα ξεκινήσει από την 2η θέση του Grid. Πρώτος ο George Russell της Mercedes, τρίτος ο Norris (ο οποίος κέρδισε και το Sprint Race), τέταρτος ο Piastri, πέμπτος ο Leclerc, έκτος ο Hamilton και έβδομος ο Sainz.
Πως κύλησε ο αγώνας
Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο George Russell θα ξεκινήσει χλιαρά και έτσι ο Max Verstappen θα βρει την ευκαιρία να τον περάσει στην πρώτη στροφή. Μάλιστα εκτός από τον Ολλανδό, και ο Norris θα περάσει τον Russell, αφήνοντας τον Βρετανό τρίτο.

Στην πρώτη στροφή όμως θα υπάρξει επαφή μεταξύ των Ocon και Collapinto με τα μονοθέσια και των δύο να ακινητοποιούνται στις αμμοπαγίδες. Φυσικά ο αγώνας θα τεθεί υπό καθεστώς Safety Car.

Παράλληλα στην επαφή των δύο παραπάνω, θα βρεθεί μπλεγμένος και ο Hulkenberg ο οποίος θα χάσει τον πίσω αριστερά τροχό και θα κατευθυνθεί στα pits για αλλαγή.

Το Safety Car θα αποχωρήσει στον 4ο γύρο και ο αγώνας αποκτά ξανά κανονικό ρυθμό. Με τον Ολλανδό πρώτο, τον Norris δεύτερο, τον Russell τρίτο, τον Leclerc τέταρτο και τον Piastri πέμπτο.

Μία επαφή του Stroll με τον Albon θα φέρει ποινή 10 δευτ. στον πρώτο, ο οποίος στον 7ο γύρο θα μπει να αλλάξει και ελαστικά. Τελικά, ένα γύρο μετά οι μηχανικοί θα του ζητήσουν να αποσύρει το μονοθέσιο (από την προηγούμενη επαφή τελικά προκλήθηκε ζημιά) και έτσι ο Stroll θα αποτελέσει την τρίτη εγκατάλειψη του αγώνα.
Η μεγάλη ευθεία εκκίνησης – τερματισμού που ξεπερνά το 1χλμ. προσφέρει έδαφος για αρκετές προσπεράσεις, χάρη και στη χρήση DRS. Παράλληλα ο Hamilton δέχθηκε ποινή 5 δευτ. καθώς στην εκκίνηση του αγώνα, ξεκίνησε ελάχιστα νωρίτερα.

Υπενθυμίζουμε πως ο Max Verstappen έχει εξασφαλίσει τον Πρωτάθλημα Οδηγών, ήδη από το GP στο Λας Βέγκας και πλέον το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί στη μάχη των κατασκευαστών. McLaren-Ferrari-Red Bull οι 3 διεκδικητές. Η McLaren που προηγείται (μετά και το 1-2 στο Sprint) έχει να κερδίσει τον τίτλο κατασκευαστών 20 χρόνια.

Ο George Russell διανύει έναν κακό αγώνα, καθώς όχι μόνο έχασε την πρώτη θέση στην εκκίνηση, θα αντιμετωπίσει και ένα καταστροφικό pit stop 7 δευτ.
Πάντως και οι 2 οδηγοί της Mercedes παραπονιούνται για την ισορροπία των μονοθεσίων τους, Με τον 7άκις Βρετανό πρωταθλητή σχεδόν να ειρωνεύεται στα team radio. Ατυχιών συνέχεια καθώς ο Hamilton θα έχει κλατάρισμα ελαστικού στον 35ο γύρο (παράλληλα στον ίδιο γύρο θα πάθει κλατάρισμα και ο Sainz ο οποίος θα πραγματοποιήσει ένα κάκιστο pit stop 8 δευτ.).

Τελικά στον 36ο γύρο, θα εμφανιστεί για δεύτερη φορά στον αγώνα Safety Car, καθώς υπάρχουν θραύσματα από τον σπασμένο καθρέφτη του Ocon, ο οποίος είχε μείνει για ώρα πεσμένος εντός της πίστας. Πιθανότατα από αυτά τα θραύσματα προήλθαν και τα κλαταρίσματα των Hamilton-Sainz. Πολλοί οδηγοί θα αρπάξουν την ευκαιρία για επίσκεψη στα pit stops.

Κατά την αποχώρηση του Safety Car και την επανεκκίνηση του αγώνα στον 40ο γύρο, ο Norris θα απειλήσει τον Verstappen όμως δεν θα καταφέρει να πάρει την πρώτη θέση. Ταυτόχρονα ο Perez θα μείνει από κινητήρα και θα ακινητοποιηθεί εντός της πίστας.

Αναγκαστικά, το Safety Car θα επιστρέψει στον αγώνα μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Perez. Παράλληλα, ενώ υπάρχει το καθεστώς Safety Car, ο Hulkenberg θα χάσει τον έλεγχο και θα βρεθεί στις αμμοπαγίδες, εγκαταλείποντας τον αγώνα.

Το τρίτο Safety Car θα αποχωρήσει στον 42ο γύρο. Ενώ ο Norris «κυνηγά» τον πρωτοπόρο Verstappen, θα δεχθεί ποινή 10 δευτ. καθώς δεν μείωσε ταχύτητα υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας. Έτσι πλέον θα πέσει στην τελευταία θέση. Αυτό θα φέρει τον Leclerc δεύτερο και τον Piastri τρίτο.

Ο Hamilton, 9 γύρους πριν την καρό σημαία θα ζητήσει να αποσυρθεί, καθώς έχει βρεθεί στην τελευταία θέση. Όμως η ομάδα του θα του ζητήσει να συνεχίσει και αυτό θα κάνει.
Μετά από 57 επεισοδιακούς γύρους, τα 15 από τα 20 μονοθέσια θα τερματίσουν. Πρώτος θα αντικρίσει τη καρό σημαία ο Max Verstappen και δεύτερος ο Leclerc. Η τελική κατάταξη είναι: Verstappen – Leclerc – Piastri – Russell – Gasly – Sainz – Alonso – Zhou- Magnussen – Norris – Bottas – Hamilton – Tsunoda – Lawson – Albon.
Εγκατέλειψαν:Stroll – Ocon – Colapinto – Perez – Hulkenberg.
 

Πηγή